Ένας Αμερικανός αξιωματικός στον πόλεμο του Βιετνάμ έκανε το ακόλουθο διαστροφικό σχόλιο, μετά την πρωτοφανή αγριότητα των ανδρών του για την κατάληψη ενός χωριού: «Προκειμένου να σώσουμε το χωριό, έπρεπε να το καταστρέψουμε». Παρατηρώντας για μια ακόμη χρονιά τις εθιμοτυπικές, πλέον, καταλήψεις των γυμνασίων και λυκείων της χώρας, οδηγείται κανείς σε παρόμοιο συμπέρασμα: για να σώσουν υποτίθεται τη δημόσια εκπαίδευση, οι καταληψίες πρέπει να την καταστρέψουν! Η αυτο-καταστροφική μανία που χαρακτηρίζει όλο και περισσότερο τη σημερινή Ελλάδα, βρίσκει την πιο πλήρη έκφρασή της στη δημόσια εκπαίδευση: κλειδωμένα σχολεία, κατεστραμμένα θρανία, σκουπίδια, ιδεολογικός αφιονισμός, διαπληκτιζόμενοι γονείς. Και μη χειρότερα!
Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, η καινούρια σχολική χρονιά εγκαινιάζεται με μαθήματα, στην Ελλάδα με καταλήψεις. Σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες συζητούν τρόπους να καταστήσουν τα σχολεία πιο αποτελεσματικούς χώρους μάθησης, στην Ελλάδα το πιο πιεστικό αίτημα είναι, ναι, να ανοίξουν τα σχολεία! Σε όλες τις χώρες της ΕΕ ενισχύεται ποικιλοτρόπως η δημόσια εκπαίδευση, στην Ελλάδα καταρρέει. Αν το Διαδίκτυο είναι το σύμβολο της εκπαίδευσης στη δικτυακή κοινωνία, στην Ελλάδα είναι το λουκέτο! Απελπισία!
Καταλαμβάνουν τα σχολεία, λένε, για να διαμαρτυρηθούν, μεταξύ άλλων, για τις ελλείψεις σε σχολικά βιβλία και τα κενά σε καθηγητές. Τα προβλήματα αυτά είναι όντως υπαρκτά. Είναι απαράδεκτο για μια σύγχρονη χώρα να μη μπορεί να στείλει εγκαίρως βιβλία και καθηγητές σε σχολεία. Δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο από βασικές ικανότητες project management, τις οποίες εδώ και μερικές δεκαετίες το υπουργείο Παιδείας των αποσπασμένων καθηγητών-υπαλλήλων προφανώς δεν διαθέτει, και κανένας υπουργός δεν φρόντισε να τις αποκτήσει. Η παιδεία για τους Υπουργούς Παιδείας μάλλον είναι «αγγαρεία», για να θυμηθούμε έναν φαιδρό πρώην υπουργό.
Προσέξτε όμως τη διαστροφή: οι καταληψίες εμποδίζουν τη μάθηση γιατί η διαδικασία της μάθησης έχει κενά! Είναι σα να εκδικείσαι το γιατρό σου για κάποιες ελλιπείς συμβουλές του στο παρελθόν, καπνίζοντας περισσότερο! Υπάρχει μέθοδος στην τρέλα, όμως, η διαστροφή εξηγείται. Οι μαθητές γνωρίζουν ότι τα δημόσια σχολεία δεν εκπαιδεύουν, τη δουλειά την κάνουν τα φροντιστήρια. Όταν μια ιδεοληπτική μειονότητα καταλαμβάνει ένα σχολείο, δεν επισύρει απαραίτητα την οργή των συμμαθητών τους, αφού δεν νοιώθουν ότι στερούνται κάτι πολύτιμο. Το δημόσιο σχολείο έχει πάψει να συνιστά αποτελεσματική κοινότητα μάθησης. Είναι πολλοί οι λόγοι που παρήγαγαν αυτό το αποτέλεσμα.
Στην Ελλάδα οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση είναι οι μικρότερες στην ΕΕ ως ποσοστό του ΑΕΠ (3.5%, όταν ο μέσος όρος είναι 5.2% και στις Σκανδιναβικές χώρες πάνω από 7%). Αντιθέτως, οι ιδιωτικές δαπάνες γιγαντώθηκαν την τελευταία εικοσαετία: ενώ στις χώρες του ΟΟΣΑ οι ιδιωτικές δαπάνες για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντιστοιχούν στο 10% του συνόλου των δαπανών, στην Ελλάδα είναι το 33%. Η πενία δημιουργεί κακές υποδομές, ιδιαίτερα σε κτίρια και εκπαιδευτικές πηγές, όπως είναι οι βιβλιοθήκες και οι τεχνολογίες πληροφορικής, οι οποίες, σε συνδυασμό με την έλλειψη αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, ελλιπούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, απειθαρχίας των μαθητών, και την ισχνή διοίκηση των σχολείων, παράγουν μια κουλτούρα μετριότητας και ένα αρνητικό μαθησιακό κλίμα, το οποίο οδηγεί σε χαμηλές επιδόσεις. Δεν είναι διόλου τυχαίο ότι οι Έλληνες μαθητές κατατάσσονται στις τελευταίες θέσεις στα διάφορα τεστ του ΟΟΣΑ, ή ότι το 20% των μαθητών της Α’ Γυμνασίου είναι λειτουργικά αναλφάβητοι.
Ένα αρνητικό μαθησιακό περιβάλλον απομειώνει το σχολείο από κοινότητα γνώσης σε έναν απλό μηχανισμό μετάδοσης πληροφοριών. Τα παραπλανημένα παιδιά των καταλήψεων δεν αντιλαμβάνονται ότι αυτό που πρωτίστως καταστρέφουν είναι η αυτονόητη εκπαιδευτική ρουτίνα, η λεπτή σχέση καθηγητή-μαθητή, η ευαίσθητη μαθησιακή κουλτούρα. Την εκπαιδευτική διαδικασία δεν την ξαναπιάνεις εκεί που την άφησες, όπως ένας αθλητής χάνει τη φόρμα του αν σταματήσει να προπονείται για ένα διάστημα. Η εκπαίδευση είναι άθλημα, όχι μηχανική λειτουργία. Στην εκπαίδευση δεν πραγματοποιείται απλή μεταφορά πληροφοριών αλλά μετοχή σε μια κοινότητα αξιών. Η εκπαίδευση απαιτεί κόπο, πειθαρχία και υπακοή, ακριβώς τα αντίθετα από αυτά που ξεφωνίζουν οι καταληψίες. Η φαντασία, μας θυμίζει ο Αϊνστάιν, απαιτεί ιδρώτα - ενεργοποιείται σε εκείνους που μοχθούν και πειθαρχούν. Ρωτήστε την Κική Δημουλά και τον Θανάση Φωκά.
Η παθιασμένη αναζήτηση της αριστείας δεν συγκαταλέγεται στις συλλογικές μας αξίες: συμβιβαζόμαστε με τη μετριότητα, ανεχόμαστε την αθλιότητα, γυρίζουμε αδιάφορα την πλάτη στην αυτο-καταστροφική διαμαρτυρία. Ένα συλλογικό αγαθό μετατρέπεται σε ιδεολόγημα και απαξιώνεται από αυτούς που δήθεν το υπερασπίζονται. Την επόμενη φορά που θα ακούσετε έναν πολιτικό να αερολογεί για την «κοινωνία της γνώσης», φέρτε στο μυαλό σας τα λουκέτα της Γκράβας και θάχετε μια εικόνα της σημερινής Ελλάδας χωρίς ψιμυθιώσεις.
17 σχόλια:
Ήμουν ανέκαθεν κατά των καταλήψεων και γενικά κάθε άλλης δραστηριότητας εκτός από τη μάθηση, στα σχολεία και στα πανεπιστήμια. Σ' ένα σχολείο βρίσκεσαι για να μάθεις γράμματα.
Φέτος, ύστερα από αυτά που διάβασα στο βιβλίο σας για καθηγητές, γονείς και μαθητές, για πρώτη φορά σκέφτηκα ότι οι μαθητές δεν έχουν άλλο τρόπο να διαμαρτυρηθούν. Ότι είναι ευθύνη των μεγάλων να διορθώσουν τα πράγματα. Όχι των παιδιών.
Δεν νομίζω ότι παίρνει κανείς στα σοβαρά την παιδεία. Ο Συνασπισμός πήρε μεγαλύτερο ποσοστό στις εθνικές εκλογές και τα παιδιά έμειναν αμόρφωτα. Έγινε κάτι καλύτερο και γι' αυτά από πέρσυ μέχρι φέτος ; Όχι. Ο καθένας αδικεί αυτόν που μπορεί για να προχωρήσει ο ίδιος. Είναι νοοτροπία. Πολύ κακής ποιότητας...
Και στα παλαιότερα χρόνια η Παιδεία
δεν ήταν καλύτερη.Τελείωσα Δημόσιο Γυμνάσιο-Λύκειο με 60 μαθητές Μ.Ο. στην τάξη, 3 μέρες πρωί, 3 μέρες απόγευμα. Χωρίς καταλήψεις και ξεσηκωμούς τολμώ να πώ (και ας μη με κυνηγήσουν οι νεώτεροι) ότι μαθαίναμε τότε περισσότερα πράγματα από ότι μαθαίνουν τώρα και με τα εφόδια εκείνης της μέσης παιδείας τελειώσαμε ανώτατες σπουδές και σταδιοδρούμε στη ζωή με επιτυχία.
Θα προτιμούσα τα πολιτικά κόμματα να ασχολούνταν ποιο ενεργά για την αναβάθμιση της παιδείας και όχι να αφήναμε να τα βγάλουν πέρα οι μαθητές που λόγω ηλικίας είναι πολύ πιο επιρρεπείς στην κατάληψη και στην "κοπάνα".Ολοι περάσαμε από αυτά τα θρανία και ξέρουμε πως αντιλαμβανόμασταν όλοι την κάθε ευκαιρία αποχής από τα μαθήματα.
Αντί να σχολείται το Πασοκ, που σαν Αξιωματική Αντιπολίτευση ο λόγος του έχει άλλη βαρύτητα από αυτόν του ΣΥΡΙΖΑ, με χίλια άλλα μικρά, ας δώσει πρωτεύουσα σημασία στην αναμόρφωση της Παιδείας.
Χωρίς στείρο αντιπολιτευτικό λόγο αλλά με επιχειρήματα που δεν σηκώνουν καμμία αντίρρηση και είναι καθολικά αποδεκτά.
Όλοι όσοι υπερασπίζονται τις καταλήψεις ας αναρωτηθούν το εξής: από το 1991 που αυτές εισήλθαν στο δημόσιο βίο, η παιδεία έγινε καλύτερη ή χειρότερη; Καλύτερη σίγουρα δεν έγινε. Επομένως, απαιτούνται άλλοι τρόποι πίεσης για τη βελτίωση της παιδείας, αν αυτός είναι πράγματι ο στόχος τους.
"Αλιμονο στη χωρα που δεν διαθετει επαναστατημενα νειατα..." ειχε πει ο Βενιζελος..
Το να κανεις ομως την επανασταση σου απεναντι σ'ενα συστημα που δε σε εκφραζει και ακομη περισοτερο σε καταπιεζει, εχει μια προυποθεση. Εχεις να προτεινεις κατι νεο και προπαντων καλυτερο. Η ριζοσπαστικη κινηση, που εκφραζεται με την καταληψη, προυποθετει οτι εχεις εξαντλησει καθε δυνατο δημοκρατικο μεσο προωθησης των αιτηματων κ θεσεων σου.. Εδω ομως δεν υπαρχουν ουσιαστικες θεσεις, ουτε σαφες σχεδιο προωθησης/γνωστοποιησης των, στην ευρυτερη κοινωνια. Και αυτο πιστευω ειναι ενα βασικο κ επιφοβο μηνημα που πρεπει να μας προβληματησει. Η νεοι αγνοουν πως να συμπεριφερονται ως "πολιτες" στα πλαισια μιας "Δημοκρατιας"!!! Και αν αφελως καποιοι χαιρεκακα γελασουν "για ποια Δημοκρατια μιλαμε", απαντω, αυτη που προυποθετει σκεπτομενους καιενεργους πολιτες..
Θα θεωρουσα ακρως "επαναστατικη κινηση" αν εβλεπα αυριο τα 15μελη συμβουλια να ανακοινωναν εθελοντικη οργανωση δανειστικης βιβλιοθηκης σε καθε σχολειο, και καθε μαθητης να συνεισφερε σε αυτη 1 βιβλιο... Αν οργανωναν μια εκδηλωση και με τα συλεγομενα χρηματα βοηθουσαν καποιους συμπολιτες τους που χρηζουν βοηθειας.. Αν προσεγγιζαν και εκαναν ανοιγμα φιλιας προς τους οικονομικους μεταναστες/συμπολιτες μας και τους τσιγγανους...Αν προσφερονταν για εθελοντικη δενδροφυτευση, κ αλλες ενεργειες περιβαντολογικης ευαισθησιας σε συνεργασια με τουσ ΟΤΑ... Αν αποφασιζαν να δημιουργησουν θεατρικες κ αλλες πολιτιστικες ομαδες...κτλ
Ολα ομως αυτα προυποθετουν ανθρωπους σκεπτομενους με φαντασια,με ονειρα,με διψα για μορφωση,με αυτοπειθαρχια,αοκνους,θαραλαιους.. Και δασκαλους που να αγαπουν τη δουλεια τους και τους μαθητες τους,που να εμπνεουν.
Δυστυχως τα μηνυματα με τα οποια βομβαρδιζονται οι νεοι (κυριως μεσω ηλεκτρονικων ΜΜΕ κ διαφημησης)δεν βοηθουν..
το αντιθετο μαλλον,υπηρετωντας σκοτεινα σχεδια δημιουργιας μιας"Οργουελ-ικης"κοινωνιας τυπου Βig Broether. Και απο την αλλη το "οργανωμενο" κρατος αυτοκαταστροφικα, παρακολουθει την ολη διολισθιση σενα φαυλο κυκλο που βεβαιο ειναι οτι θα εχει σοβαρες κοινωνικοπολιτικες συνεπειες με οριζοντα ισως..δεκαετιας.
Δεν ειμαι απαισιοδοξος,γιαυτο και καταθετω τη γνωμη μου, ελπιζωντας οτι ισως καποιοι "16ρηδες" την υιοθετησουν και την προωθησουν καταλληλα...
"Dreamer and the full Moon"
@ dreamer
Νου αρέσει ο λόγος σου ανώνυμε, μου αρέσει γιατί ενώ είσαι νεός είσαι όντως σκεπτόμενο άτομο με ανησυχίες, προτάσεις και ενδιαφέρον για τους άλλους - ότι ακριβώς λέιπει από τους νέους, τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς...
Μην απεμπολούμε όμως την ευθύνη - εμείς - η προηγούμενη γενιά - αποτύχαμε να εμπνεύσουμε την νεότερη και να της δώσουμε μέρος των αξιών που παραλάβαμε αλλά θυσιάσαμε πρόθυμα στο βωμό της καλοπέρασης και του εύκολου πλουτισμού. Ο δάσκαλος διδάσκει με το παράδειγμά του και εμείς πράξαμε όλα τα αισχρά μπροστά στα μάτια των παιδιών μας. Τι σημασία έχει που τα στείλαμε στα καλύτερα (;) σχολεία με τα επώνυμα ρούχα και τασ κινητά τελευταίας τεχνολογίας. Γιατί αποκαλούμε τα παιδιά τεμπλέληδες και καταληψίες - πότε κάναμε εμείς παιδεία στα παιδιά μας και στα παιδιά των άλλων. Πότε στηρίξαμε το έργο των εκπαιδευτικών και πότε ψηφίσαμε του πολιτικούς μας με κριτήριο το όραμά τους για την παιδεία και το μέλλον των νέων μας; Ας αφήσουμε επιτέλους τις καρριέρες και τους αναπαυτικούς καναπέδες μπροστά από τα ακριβά home cinema και ας ασχοληθούμε με τα παιδιά μας πριν τα εγκαταλείψουμε εντελώς στις επιρροές των media και των απαίδευτων stars που δυστυχώς αποτελούν πλέον τα μόνα μοντέλλα "παιδείας" και ας μιλήσουμε μαζί τους για τα δικά τους όνειρα για κοινωνία ανθρώπων και για κοινωνία με τον θεό. Κανένας δεν δικαιούται να γίνεται γονέας χωρίς να αναλαμβάνει το χρέος της διαπαιδαγώγησης των παιδιών του και χωρίς την ευθύνη της ώριμης συμπεριφοράς και τήρησης των κοινωνικών κανόνων. Έχουμε πολλή δουλειά μπροστά, ο καθένας από εμάς και σε συνεργασία με τους εκπαιδευτές των παιδιών μας εάν πργαματικά ενδιαφερόμαστε και αγαπάμε τα παιδιά μας
@ ανώνυμος
Από σήμερα, στο Αναγνωστήριο - Ιστολόγιο Οικονομική, θα γράφω σημειώσεις από την Οικονομική Επιστήμη που νομίζω ότι είναι αναγκαία πια για τη ζωή μας. Πρόκειται για εθελοντική προσπάθεια, που μ' ευχαριστεί πολύ, καθώς πρόκειται για επιστήμη που ασχολείται και ερμηνεύει καθημερινά,πραγματικά προβλήματα, συνδυάζοντας τη λογική και τα μαθηματικά με τρόπο πολύ κατανοητό κι ευχάριστο που προκαλεί συνεχώς τη σκέψη μας να δουλέψει διαφορετικά από τα συνηθισμένα, πρακτικά και χρήσιμα.
@ gr - wish
Δεν έχω παιδιά, συμφωνώ όμως απόλυτα ότι " κανένας δεν δικαιούται να γίνεται γονέας χωρίς ν' αναλαμβάνει το χρέος της διαπαιδαγώγησης των παιδιών του και χωρίς την ευθύνη της ώριμης συμπεριφοράς και τρήρησης των κοινωνικών κανόνων. "
Θέλω λοιπόν ν' αφιερώνω τον ελεύθερο χρόνο μου στην παιδεία, γι' αυτό κι έχω χαρεί με το blog, που μου δίνει αυτή τη δυνατότητα :)
Ευστοχες οι επισημάνσεις καί επι της ουσίας του κ Τσούκα.
Οι καταλήψεις αποτελούν τη σύγχρονη εκδοχή της κοπάνας,που έχει μαζικό χαρακτήρα καί δεν έχει συνέπειες.Ουτε απουσίες μπαίνουν, ούτε αποβολές δίνονται,οπως συνέβαινε παλαιότερα.Ωστόσο η ευκολία με την οποία οι μαθητές ψηφίζουν υπέρ της κατάληψης αποκαλύπτει καί την απαξίωση του δημόσιου σχολείου.Δεν περνάει απο το μυαλό των ασθενών να διακόψουν την λειτουργία ενός δημόσιου νοσοκομείου επειδή δεν παρέχει καλές ιατρικές υπηρεσίες καί να κάνουν κατάληψη. Διότι όσο κακές καί να είναι η υπηρεσίες,ειναι καλύτερες απο το τίποτα. Ενω για τα δημόσια σχολεια μάλλον δεν ισχύει αυτό. Οι υπηρεσίες τους θεωρούνται άχρηστες απο τους μαθητές καί αρκετούς γονείς ή΄εν πάσει περιπτωσει εύκολα αναπληρούμενες απο φροντιστήρια καίιδιαίτερα ή απο τους ελιγμούς του ΥΠΕΠΘ, που θα μειώσει την εξεταστέα ύλη στο μέγεθος των όσων θα προλάβουν να διδαχθούν οι μαθητες όταν επαναλειτουργήσουν τα σχολεία.
Οι καταλήψεις αποκαλύπτουν γλαφυρά επίσης ότι οι μαθητές δεν αγαπούν το σχολείο τους.Το θεωρούν μια καταναγκαστική διαδικασία χωρίς νόημα.Το σχολείο δεν κατάφερε να τους πείσει ότι η γνώση μπορεί να είναι κάτι περισσότερο από "εξεταστέα ύλη", κάτι χρήσιμο που μπορεί να συμβάλει στην ευτυχία τους στο μέλλον.
Οι μαθητές έχουν δίκηο να μην αγαπούν το σχολείο.Κάτι μας φωνάζουν καί μας λένε κάτι που κρύβεται πισω απο κούφια συνθήματα καί μεγάλα λόγια που άποτελούν την κάλυψη της κοπάνας,αλλά λίγοι ειναι αυτοί που τους ακούν, λίγοι καί αδύναμοι.
Καί ένα τελευταίο. Στην ΓΣ των μαθητών του σχολείου μου η πλειοψηφία ψήφισε υπέρ της συνέχισης για τρίτη βδομάδα της κατάληψης. Κι ο διευθυντής του γραφείου της περιοχής είπε ότι πρέπει να σεβαστούμε την απόφαση της ΓΣ. Μόνο που η απόφαση αυτή καί η ίδια η διαδικασία της ΓΣ είναι παντελως παράνομες, αν δεν κάνω λάθος, διότι καμιά διαδικασία δεν προβλέπεται να γίνονται τέτοιου τυπου ΓΣ καί κανένα κανόνας εγγύησης δεν ισχύειγια το αδιάβλητο της διαδικασίας.καί ακόμα γιατί δεν είναι δυνατόν να μαζευόμαστε κάποια ομάδα, να ψηφίζουμε υπέρ μιας παράνομης πράξης καί τα αρμόδια όργανα να μας λένε ότι πρεπει να γίνει "σεβαστη" αυτή η απόφαση.Καταργούμε δηλαδή τη Βουλή καί τίς δημοκρατικές διαδικασίες.Γιατί η κατάληψη δημοσίου κτιρίου καί η διακοπή της λειτουργίας του ειναι καραμπινάτη παρανομία καί η αποδοχή μιας παράνομης πράξης ανοίγει σκολιά μονοπάτια καί ενίοτε καί λεωφόρους, οπως μας δείχνουν καί τα Ζωνιανά.
Ο θρίαμβος της προπαγανδας των ψευτοπροοδευτικών που αποπροσανατολίζει την εν μέρει δικαιολογημένη οργή τμημάτων του Ελληνικού λαού είναι πολύ επικινδυνη δεδομένης της πνευματικής ανεπάρκειας των νεο ελλήνων
@ gr wish
Ευχαριστω για τα σχολια σας. Ο λογος σας ομως ακουγεται απολογιτικος και αυτο σας αδικει. Η γενια σας εχει αρκετα ενδιαφεροντα κοινωνικο/πολιτικα στοιχεια να παρουσιασει, που εν μερει εξηγουν και τη συμπεριφορα σας οταν πλεον ανελαβε τα "ηνια" της κοινωνιας, και στο πως τη διαμορφωσε. Απο τη μια "κληρονομησε" τις συνεπειες ενος εμφυλιου, και τον πολιτικο "ευνουχισμο" που προσπαθησε να επιβληθει για μια 30ετια.. Απο την αλλη εκανε μια κυριολεκτικα πολιτικη και "πολιτισμικη" επανασταση που αντικατοπτριζεται στα πρωτα 5-10 χρονια της Μεταπολιτευσης.. Η πολιτικοποιηση (κ κοματικοποιηση) της γενιας αυτης ηταν πρωτογνωρη για την Ελλαδα (κυριως μετα τη συντριβη της γενιας του '40.. Αλλα και η συμβολη στην τεχνη, με προεχουσα τη μουσικη και ποιηση-εστω κ στρατευμενη...
Απλα η ριζοσπαστικη σας διαθεση αμβλυνθηκε και η ενεργεια κ η ορμητικοτητα σας αποροφηθηκε απο ενα "Σοσιαλιστικο αεροσακο"... Αυτο, σε συνδιασμο με την Κολοσιαια εισροη κεφαλαιων απο την Ε/Ε, και -την ουσιαστικα- ελλειψη αστικης συνειδησης, σας εκφυλισε και σας μετετρεψε ευκολα σε υπακοους,ατολμους,φοβικους,απολιτικ,ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ...
Και επειδη η "καταναλωτικη νιρβανα" μας ενοχλειτε απο οσους διαμαρτυρονται (πχ νεοι..) τι κανεται ?! Τους "ταιζεται" και τους "αποστομωνεται"... ειτε σε "επιπεδο" οικογενειας, ειτε σε "επιπεδο" της ευρυτερης ελληνικης κοινωνιας..
Δεν θελω να σας στεναχωρησω.. Οτι περιγραφω στο προηγουμενο post ειναι εμπειριες που τις εζησα σα μαθητης του δημοτικου αρχες '80, οταν μας μαθαιναν να αυτο-οργανωνομασται σε μαθητικες κοινοτητες.. Απλα τις πηγα λιγο παρα περα.
Και κατι αλλο.. καντε μια σταση σ'ενα βιβλιοπολειο και αναζητηστε το βιβλιο το Χ.Θεοδωριδη "Επικουρος, η αληθηνη οψη του αρχαιου κοσμου" (εστια)
διαβαστε το, και κανετε το δωρο στα παιδια σας υστερα...να σται σιγουρος οτι θα το εκτιμησουν..
ΥΓ κ. Τσουκα ενα μεγαλο ευχαριστω για τους προβληματισμους που μας θετετε, και το βημα για διαλογο που μας παραχωρειτε... επιφυλασομαι οταν διαβασω το βιβλιο σας(προς το παρον ζω κ εργαζομαι Αγγλια) να μπορω να τοποθετηθω καλυτερα...
"Dreamer and the full moon"
Αγαπητέ κ. Τσούκα. Διαβάζω πάντα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον όλες σας τις δημοσιεύσεις. Σχετικά με τις καταλήψεις, μια και προέρχομαι από το χώρο της εκπαίδευσης, έχω δημοσιεύσει τη γνώμη μου στο http://ellontia.pblogs.gr/2007/10/anoihth-epistolh-stoys-katalhpsies-mathhtes.html. Σας ευχαριστώ για τα εξαίρετα άρθρα σας και την παρουσία σας στον ιστοχώρο.
Μήπως πρέπει να γίνει λόγος και για μερικά πιο πρακτικά ζητήματα; Σε όλο το πλάτος και το εύρος του Δημοσίου Τομέα γίνεται λόγος για "ελλείψεις προσωπικού". Και δημιουργείται η εντύπωση ότι όσοι και να διορισθούν, οι "ελλείψεις" αυτές είναι ενδημικό φαινόμενο, δεν καταπολεμάται με τίποτε.
(Παρενθεντικώς, ύποπτη είναι και η "συμπαράταξη" των μονίμων με διαφόρους απολυμμένους συμβασιούχους, οι οποίοι, αφού με αδιαφανείς διαδικασίες βρήκαν πέρασμα για να πατήσουν το "κάστρο" του Δημοσίου, θέλουν η αυθαιρεσία αυτή να τους εξασφαλισθεί εσσαεί ή έστω να προικισθούν εξ αυτής με αναγνωρισμένα προσόντα - πρόκριμα για μελλοντικές διεκδικήσεις μονιμότητας.)
Ελλείψεις καθηγητών σε ορισμένα γνωστικά αντικείμενα υπήρχαν και στις μέρες που εγώ ήμουν στη Μέση Εκπαίδευση. Αλλά θα ήταν χρήσιμο να μας ανακοινώσει το Υπουργείο πόσες ώρες εβδομαδιαίως διδάσκει κατά μέσον όρο ένας πρωτοδιόριστος καθηγητής και επίσης πόσες αυτός που έχει πχ. 10 χρόνια στην υπηρεσία.
Από πληροφορίες μου, οι διορισμοί προηγουμένων ετών οδήγησαν σε τέτοιο βαθμό υποαπασχόλησης σε ορισμένα σχολεία, ώστε μεγάλο μέρος του χρόνου που θα έπρεπε να ξοδεύεται στις αίθουσες αναλίσκεται στα γραφεία ή εκτός σχολείου. Πιστεύω ότι οι αριθμοί, αν ποτέ ανακοινώνονταν, θα ήταν πολύ σκανδαλιστικοί.
Έτυχε να διαβάσω το αρθρο σας. Λετε ότι: "Η εκπαίδευση απαιτεί κόπο, πειθαρχία και υπακοή, ακριβώς αντίθετα από αυτά που ξεφωνάζουν οι καταήψίες."
Χμ, εγώ θα το έλεγα αλλιώς " Η εκπαίδευση απαιτεί σχολικά κτήρια, καθηγητές και βιβλία αυτά που ακριβώς φωνάζουν οι καταληψίες."
Οι καταλιψίες φωνάζουν για αυτά που δεν έχουν κ.Τσούκα μήπως πρέπει αντί να τους κατακρίνουμε να τους ακούσουμε λίγο?
Υ.Γ το σχολίο μου δεν εκανε κατάληψη διότι έχουμε ένα σχετικά καινούργιο κτήριο και δεν έχουμε σημαντικές ελλέιψεις σε καθηγητές.
Μαθητή Α' Λυκείου
Οι ελλείψεις σήμερα είναι λιγότερες απ' ότι παλαιότερα, όπως έγραψαν και άλλοι στο μπλογκ. Σε κάθε περίπτωση, δεν αντιμετωπίζεις τις ελλείψεις με περισσότερες ελλείψεις (με καταλήψεις) - δεν επιτείνεις, με άλλα λόγια, το πρόβλημα. Ναι, πολύ ευχαρίστως να ακούσω τους μαθητές όταν ο λόγος τους έχει φρεσκάδα, όχι όταν είναι ξύλινος. Οταν βλέπω μόχθο για ένα πολύτιμο αγαθό, όχι όταν το αγαθό αυτό σπαταλάται με το παραμικρό. Οταν οι καταλήψεις είναι η κορύφωση μακροχρόνιων αγώνων, όχι η έναρξή τους. Φοβαμαι ότι δεν υπάρχει μέτρο. Με την ίδια ευκολία που η ΟΛΜΕ ανακοινώνει απεργίες, οι μαθητές καταλαμβάνουν τα σχολεία. Αυτό που με ενοχλεί περισσότερο είναι να βλεπω αμετροέπεια, ιδιαίτερα από τους μεγάλους. Δεν έχουν αίσθηση επαγγελματικής αποστολής οι συνδικαλιστές, μόνο αιτήματα. Και οι μαθητές τους τους αντιγράφουν. Ετσι ροκανίζεται η δημόσια εκπαίδευση, γι αυτό γιγαντώθηκαν τα φροντιστήρια και τα ιδιωτικά.
Και τότε πώς; τι μπορούμε να κάνουμε αν δεν έχουμε καθηγητές και βιβλία, να κοιταζόμαστε; αυτό ειναι καλύτερο; πείτε μου τι μπορούμε να κάνουμε εκτός από το να το παίζουμε κινέζοι αν μου δώσετε μια αποτελεσματική λύση θα την δεχτώ.
Μαθητή Α'΄Λυκείου
Υπερβάλλεις φίλε μου. Τα κενά ήταν περιορισμένα, όχι εκτεταμένα. Σε μερικά (λίγα) μαθήματα δεν είχατε βιβλία, στα πιο πολλά είχατε. Και σε εκείνα που δεν είχατε, θα μπορούσατε να αυτενεργήσετε. Να πάρετε τα βιβλία των περυσινών, να κρατήσετε σημειώσεις στα μαθήματα, να ζητήσετε από τους καθηγητές σας να σας δώσουν σημειώσεις. Οχι να θεωρηθούν τα μερικά κενά ως ευκαιρία να δημιουργηθούν πιο πολλά κενά, με απεργίες και καταλήψεις. Ετσι, νομίζω, ενεργεί αυτός που επιζητεί τη γνώση.
@μαθητή Α Λυκείου
νεαρέ μου φιλε φαίνεσαι βολεμένος στην ευκολία σου.Στοχος σου δεν ειναι να δωσεις την ευλογια σου οτι το υπουργειο τα εχει ολα καλά και αγια καμωμένα(που δεν προκειται...)αλλά να παρεις τις βασεις της μαθησης και να μαθεις τον τροπο να μαθαινεις δια βιου .
Εαν λοιπον ο στοχος σου ειναι(και πρεπει να ειναι..)αυτος,οι τροποι που σου προτεινει ο κ.Τσουκας ειναι αυτονοητοι.Το ιδιο κανουν κι οι φοιτητες που ενδιαφερονται να μαθουν στις σχολες τους.Και αν θελεις ρώτα κανενα σημερινο 70χρονο να σου πει πως σπουδασε...
Πως μπορει να περπατουσε και ξυπολητος 5 χιλιομετρα για να παει σε σχολειο χωρις θερμανση,πως ενας δασκαλος εκανε ταυτοχρονα μαθημα σε μαθητες 6 ταξεων,πως διαβαζε με το φως της λαμπας λαδιου,πως ρουφαγε τα βιβλια οταν τα εβρισκε στο σπιτι καποιου συγγενους...Και μετα πως σπουδασαν στην Αθηνα του 60,ζητωντας απ τον ταβερνιαρη "ρυζι με ολιγη" οπως ελεγε ο πατερας μου(δηλ.σαλτσα κρεατος,οπότε καποιες ινες θα ειχαν διαλυθει εκει,δινοντας γευση στο ρυζι-προφανως γιατι δεν ειχαν χρηματα για να φανε κρεας).
Επειδη λοιπον οταν αποφοιτησεις και αναγκαστεις να βγεις στην αγορά εργασιας κανεις δε θα δειξει συμπονοια που δεν εμαθες να γραφεις και να σκεφτεσαι επειδη ελειπαν 2 βιβλια και 3 καθηγητες,ψαξε μεσα σου για την αγωνια της γνωσης και ασε τις δηθεν επαναστατικες καταληψεις για τους εγκαθετους των κομματων,που ετσι κι αλλιως εχουν το μελλον τους εξασφαλισμενο σε καποια συνδικαλιστικη αργομισθία του ευρυτερου δημοσιου τομεα(αν αυτος συνεχισει να υφισταται,πραγμα που ο οικονομικος ρεαλισμος δεν προοιωνιζει...).
Δημοσίευση σχολίου