Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012
Να είσαι η αλλαγή που επαγγέλλεσαι!
Στη βαρυσήμαντη ομιλία του στο υπουργικό συμβούλιο, δύο μέρες πριν την κρίσιμη συνεδρίαση της Βουλής για την ψήφιση του δεύτερου Μνημονίου, ο πρωθυπουργός κ.Παπαδήμος ήταν δραματικός: ή υπερψηφίζεται η δανειακή σύμβαση ή χρεοκοπούμε. Η ομιλία του ήταν διαυγής και τεκμηριωμένη. Ιδωμένη όμως στα συμφραζόμενά της ήταν, συγχρόνως, αντιφατική. Η εκφορά της στο συγκεκριμένο υπουργικό συμβούλιο αντέφασκε με το καρτεσιανής λογικής περιεχόμενό της.
Διαβάζοντας την ομιλία του, ο κ.Παπαδήμος ήταν πλαισιωμένος από δύο κυρίους, οι οποίοι έφεραν τον τίτλο του αντιπροέδρου της κυβέρνησης. Ο ένας εξ αυτών, εθισμένος στην κατοχή θώκων εξουσίας, έστω κι αν η επιδίωξη της εξουσίας συνεπάγονταν κραυγαλέα καιροσκοπικές επιλογές στην πολιτική του διαδρομή, είναι κατ’ ομολογίαν του άεργος, αφού δεν έχει νομοθετικές αρμοδιότητες, ούτε συντονίζει το κυβερνητικό έργο. Λειτουργεί περισσότερο ως παρατηρητής και λιγότερο ως διαμορφωτής δημόσιων πολιτικών: γράφει άρθρα, δίνει συνεντεύξεις, και ασχολείται με τη συγγραφή βιβλίων, εκ των οποίων το πλέον πρόσφατο είναι συλλογή διηγημάτων! Εν τω μεταξύ, η χώρα καίγεται…
Ο έτερος αντιπρόεδρος, ασίγαστα φιλόδοξος, είναι αυτός που ενώ απέπεμψε νταηλίδικα τους εκπροσώπους των δανειστών μας πέρυσι το καλοκαίρι, τους εκλιπαρούσε στη συνέχεια να επιστρέψουν, επιτείνοντας έτσι την αναξιοπιστία της χώρας! Είναι ο ίδιος άνθρωπος που χαρακτήρισε «λύτρωση» την ασύνετη πρόταση περί διεξαγωγής δημοψηφίσματος του (τότε) πρωθυπουργού του, η οποία οδήγησε την Ελλάδα στην έσχατη ανυποληψία διεθνώς. Ο καθένας με τον τρόπο του, οι κκ.Πάγκαλος και Βενιζέλος συμβολίζουν το (ας το πώς όσο πιο ευγενικά μπορώ) φθαρμένο πολιτικό σύστημα που έφερε τη χώρα στη χρεοκοπία.
Νάταν μόνον αυτοί! Μιλώντας στους υπουργούς του, ο κ.Παπαδήμος απευθύνονταν, μεταξύ άλλων, και στον κατ’ ευφημισμόν υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ.Παπουτσή. Ναι, είναι ο ίδιος υπουργός που πάσχει από σύγχυση ρόλoυ: θεωρεί ότι η χρήση της έννομης βίας για την προστασία της δημόσιας τάξης δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του υπουργού δημόσιας τάξης (!), γι αυτό και δηλώνει: «προτιμώ σπασμένα μάρμαρα από σπασμένα κεφάλια»! Το αποτέλεσμα το ξέρουμε: και σπασμένα κεφάλια (τα λάθος κεφάλια!) και σπασμένα μάρμαρα και πυρπολημένα κτίρια! Αυτά συμβαίνουν όταν κυβερνούν σπιθαμιαίοι «αντιεξουσιαστές» δήθεν υπουργοί! Δεν θα περίμενα, βέβαια, από κάποιον που ενηλικιώθηκε πολιτικά στην αυλή του Ανδρέα Παπανδρέου να έχει την ευαισθησία να υποβάλλει την παραίτησή του, μετά από την πρόσφατη πυρπόληση του αθηναϊκού κέντρου. Θα περίμενα όμως τον κ.Παπαδήμο να του τη ζητήσει. Δεν το έκανε.
Ο κ.Παπαδήμος, στην ομιλία του, είπε, μεταξύ άλλων τα εξής ενδιαφέροντα: «Υπάρχει ένα και μόνο ζητούμενο: να υπερβούμε, ίσως για μια και μοναδική φορά στην προσωπική και πολιτική ζωή του καθενός, ό,τι αφορά το άτομό μας και να δώσουμε ολόκληρο τον εαυτό μας και τα πάντα για να σωθεί η χώρα […]».
Βλέπετε την αντίφαση; Ο πρωθυπουργός μας καλεί σε αυθυπέρβαση, αλλά ο ίδιος συμπεριφέρεται συμβατικά, παλαιοπολιτικά: ανέχεται την αποτυχία, δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες του ως πρωθυπουργός, απολύοντας τον ανεπαρκή υπουργό του. Περαιτέρω: ο κ.Παπαδήμος μας ζητά να επιδείξουμε αυτοθυσιαστική συμπεριφορά, ενώ προΐσταται μιας κυβέρνησης της οποίας βασικοί υπουργοί διακρίνονται από εγνωσμένη ιδιοτέλεια (και ανεπάρκεια). Με άλλα λόγια, ο κ.Παπαδήμος μας καλεί να κάνουμε κάτι που δεν έκαναν ποτέ οι βασικότεροι υπουργοί του! Η κυβέρνησή του μας νουθετεί, δεν δίνει το παράδειγμα!
Μπορεί, βεβαίως, ο ίδιος ο κ.Παπαδήμος να είναι εξαίρεση, μπορεί να χειρίζεται προβλήματα που άλλοι δημιούργησαν, αλλά η αντίφαση παραμένει, υπονομεύοντας την πειθώ του μηνύματός του: οι κακοί χειρισμοί βασικών υπουργών του οδήγησαν τη χώρα να αντιμετωπίζει κλιμακούμενης έντασης οδυνηρά διλήμματα τα τελευταία δυόμισι χρόνια - η κρίση ελλείμματος και χρέους βαθμιαία μετατράπηκε σε κρίση επιβίωσης της χώρας. Ακούγοντας τις (ορθολογικές) παροτρύνσεις του πρωθυπουργού και παρατηρώντας το (εν πολλοίς ανυπόληπτο) υπουργικό του συμβούλιο ο πολίτης βρίσκεται στην κατάσταση που οι ψυχοθεραπευτές ονομάζουν «διπλή δέσμευση» («double bind»): δύο τάξεις μηνυμάτων αλληλο-αναιρούνται. Το αποτέλεσμα; Εγκλωβισμός, ακινησία, αμηχανία.
Αυτός είναι ο πυρήνας του προβλήματός μας: οι πολιτικοί που μας έφεραν στη χρεοκοπία ηγούνται της προσπάθειας για τη σωτηρία μας! Τις επώδυνες αλλαγές που τώρα μας επιβάλλουν οι δανειστές (αφού το φαύλο πολιτικό σύστημα απεδείχθη ανίκανο να προωθήσει αυτοβούλως τις κατάλληλες μεταρρυθμίσεις όταν έπρεπε) καλούνται να υλοποιήσουν αυτοί που τόσα χρόνια τις απέτρεπαν! Όσο η αντίφαση αυτή δεν αίρεται, τόσο θα αισθανόμαστε εγκλωβισμένοι, ανήμποροι να υπερβούμε τους ιστορικούς εθισμούς που ευθύνονται για την κατάντια μας. Φανταστείτε αύριο τον πρωθυπουργό Σαμαρά να εκφωνεί λογύδρια πατριωτισμού και αυθυπέρβασης έχοντας δίπλα του τον αντιπρόεδρο Αβραμόπουλο, τον υπουργό Εσωτερικών Νικολόπουλο και τον υπουργό Εξωτερικών Παναγιωτόπουλο! Τα σχόλια περιττεύουν…
Χρειαζόμαστε ηγέτες που να μας εμπνέουν, όχι να μας νουθετούν. Έχουμε ανάγκη από κυβερνήτες, όχι πολιτικάντηδες. Αναζητούμε πολιτικούς που δεν θα διαπιστώνουν απλώς τη «σκοτεινή πλευρά της μεταπολίτευσης» (Ραγκούσης) ή την ανάγκη για μια «εθνική ατζέντα μεταρρυθμίσεων» (Διαμαντοπούλου), αλλά θα διακινδυνεύσουν κάτι πολύτιμο γι αυτούς – την ίδια την πολιτική τους σταδιοδρομία. Θα αναλάβουμε το ρίσκο της αυθυπέρβασης, όταν οι ηγέτες μας ρισκάρουν τη δική τους αυθυπέρβαση – με έργα! Δεν εμπνέει ο πολιτικός που μιλά καλά ή σωστά. Εμπνέει αυτός που, δίνοντας το παράδειγμα, αυτοπεριορίζεται και διακινδυνεύει• ο ηγέτης που πασχίζει να είναι η αλλαγή που επαγγέλλεται. Αν υπάρχουν τέτοιοι πολιτικοί, τώρα είναι η ώρα να βγουν μπροστά. Τα λόγια είναι εύκολα. Η πράξη μετρά.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
47 σχόλια:
Μπράβο πολλά ωραία ανάρτηση!
Άξιος ο μισθός σου.
Αγαπητέ Χαρίδημε,
Έξοχη η ανάλυσή σας.
Δυστυχώς ο πρωθυπουργός πάει να χτίσει ελπίδες σε σαθρά θεμέλια, έχοντας δίπλα του ανθρώπους που βύθισαν την Ελλάδα στην παρακμή μιας σοβιετικίζουσας νοοτροπίας (πάρτε διαόλοι βάγια ή μπάστε σκύλοι αλέστε και αλεστικά μη δώσετε), βασιζόμενοι στον ενσυνείδητο αισχρό λαΪκισμό, τον βαθύτατα ριζωμένο δεξιο/αριστερό ανορθολογισμό, στις πελατειακές σχέσεις και γενικότερα στο ψέμα, αφού τόσα χρόνια δεν λέγανε την αλήθεια, ότι δηλαδή δανείζονταν για να πληρώνουν νέα δάνεια με τα οποία εξοφλούσαν υποσχέσεις για διορισμούς που θα τους εξασφάλιζαν νέες εκλογικές νίκες, υπουργικούς θώκους, μίζες και ξανά εξουσία, για να κανουν πάλι, κρυφά, νέα δάνεια, για να... ώσπου η πολύετής απάτη αποκαλύφθηκε και μείνανε απο καύσιμα, οπότε βγήκανε στη γύρα για διακονιά, και πάλι για να μη χάσουνε την εξουσία...
Οι παγκαλο-βενιζελο-σαμαράδο-μητσοτάκηδες υπηρετούσαν την Ελλάδα της απραξίας, του βολέματος, της πολιτικής αταραξίας, της φαιδρής αυτοτροφοδότησης νέου... αίματος με παλιά μυαλά και τώρα, λένε ότι θέλουν να αλλάξουν την Ελλάδα.
Και να θέλουν, ποιος τους πιστεύει;
Αν ήθελαν, θα συμφωνούσαν σε τεχνοκρατική κυβέρνηση, όπως έκαναν οι Ιταλοί. Δεν θέλουν το καλό της κοινωνίας. Θέλουν το καλό της παράταξής τους, του κόμματός τους, της εξουσίας τους, θέλουν να επαναλάβουν τους προγενέστερους... άθλους των...
Φαύλος κύκλος!
Αγαπητέ Χαρίδημε Τσούκα,
σ΄ ευχαριστούμε που ήλθες στην Κύπρο μας κι άρχισε να λές αληθειες που όλοι ξέραμε και κανένας δεν τολμούσε να αρθρώσει!
Με ελικρινή εκτιμηση και σεβασμό,
Κωνσταντίνος Καλλίμαχος
Συμφωνώ απόλυτα κ.Τσούκα, ωστόσο δεν σας κρύβω ότι προβληματίζομαι κατά πόσο τελικά μπορεί να αναδειχθεί ένας ηγέτης μέσα στο σύγχρονο πολιτικό σκηνικό. Κι αυτό γιατί ,έτσι όπως έχει στηθεί το σύστημα σήμερα,η ανάδειξη προϋποθέτει προβολή, διαφήμιση, χρηματοδότηση, αρθρογράφους ΜΜΕ που θα γράψουν για τον ηγέτη και θα διαδώσουν την παρουσία του και τον πολιτικό του λόγο.
Πιστεύω ότι πράγματι δεν λείπουν οι λαμπρές φυσιογνωμίες που μπορούν να ηγηθούν. Είναι περισσότερο μία πεποίθηση αυτή που πηγάζει από την μεγάλη πίστη που έχω στο δυναμικό των Ελλήνων και δεν ξεχωρίζω συγκεκριμένο πρόσωπο. Το πολιτικό σύστημα όμως, τόσο φαύλο και βαθιά ριζωμένο στη χώρα μας, καλομαθημένο στα ατελείωτα προνόμια του, κατασπαράζει με στρατευμένους δημοσιογράφους και άλλους τρόπους την όποια προσπάθεια ανάδειξης μίας νέας φωνής.
Επίσης οι έννοιες και οι σημασίες των λέξεων έχουν ευτελιστεί, ο κόσμος δυσπιστεί απέναντι στο καινούργιο, εγκλωβίζεται σε συμπλέγματα που τεχνηέντως του έχουν καλλιεργήσει (το σύμπλεγμα του κακομοίρικου κράτους που πρέπει να τρέχει πίσω από τους "μεγάλους" άλλων κρατών χωρίς να διεκδικεί με πυγμή τα δίκαια του, γιατί μπορεί να το βρει μεγάλο κακό)και τις φαύλες ψυχολογίες που τον κρατούν αιχμάλωτο σε ένα τέλμα.
Άρα πως θα έρθει η λύση; Συμφωνώ ότι η προσωπική αναθεώρηση, η κριτική ματιά, ο δημόσιος διάλογος βοηθάει στην αφύπνιση. Αλλά από αυτό μέχρι το ξερίζωμα της σύγχρονης σαπίλας που έχει ποτίσει τα πάντα, ο δρόμος φαντάζει αβάσταχτα μακρύς και ανυπέρβλητος.
Νεοσυντηρητισμός, νεοφιλελευθερισμός σε περιτύλιγμα ακαδημαϊκής (δήθεν) έκφρασης. Τι προσφέρατε εσείς κε Τσούκκα για τον εξορθολογισμό της οικονομίας της Κύπρου (δεν ρωτώ για την Ελλάδα); Μήπως το ένα δέκατο του μισθού σας όπως οι κύπριοι υπουργοί και ο πρόεδρος; Μήπως μηδενικές αυξήσεις; Τίποτα!! Συμπεριφέρεστε σαν δημόσιος υπάλληλος που θέλει να διατηρεί τα κεκτημένα του, βρίζοντας ασύστολα τους πολιτικούς, που οπως υποστηρίζετε, μας ε΄φεραν εδώ που είμαστε.
Λάθος! Εσείς και άνθρωποι που σκέφτονται σαν εσάς ε΄φεραν την Ελλάδα στα χάλια που είναι σήμερα. Και σήμερα βρίσκουν καταφύγιο στην καλά οργανωμένη και εύρωστη κυρπιακή κοινωνία για να βρίσουν με άνεση.
Τι θράσος θεέ μου!
Ανώνυμε 29 February 2012 10:56
κοντόφθαλμες πολιτικές εμμονές σαν τις δικές σου έφεραν την Ελλάδα εδώ που είναι σήμερα. Ξεκολλάτε επιτέλους.
Δηλαδή τι θέλεις εσύ, οι πολίτες να δίνουν απλά το "1/10" του μισθού τους και να μην κριτικάρουν τους πολιτικούς που είναι οι καθ'ύλην υπεύθυνοι του χαλιού που βρίσκεται σήμερα η Ελλάδα και που αύριο θα βρίσκεται η Κύπρος (παρ'ολο το αέριο);
Έλληνες και Κύπριοι, αποκομματικοποιηθείτε και πολιτικοποιηθείτε επιτέλους.
Καλές οι διαπιστώσεις του κ. Τσούκκα, πιο αξιόπιστος όμως ως προς τα αυθεντικότητα των απόψεών του θα ήταν αν αποφευγόταν ο κακός μιμητισμός που οδήγησε την Ελλάδα στη χρεοκωπία. Από ότι ξέρω κανείς πανεπιστημιακός δε διαφώνησε όταν ο πρύτανης προέβηκε στην υπεράσπιση των κεκτημένων(!) των 7.000 ευρώ που απολαμβάνουν οι πανεπιστημιακοί μας κατα μέσο όρο μηνιαίως, όταν οι υπόλοιποι Κύπριοι δημόσιοι υπάλληλοι (των 1500-2500 ευρώ) έτυχαν αποκοπών.
"Βλέπετε την αντίφαση; Ο πρωθυπουργός μας καλεί σε αυθυπέρβαση, αλλά ο ίδιος συμπεριφέρεται συμβατικά, παλαιοπολιτικά"
Αυτό το απόφθευγμα θα μπορούσε κάλλιστα να επικολληθεί στην Κυπριακή πραγματικότητα με διαφορετικές, όμως, ομάδες ατόμων που απομυζούν το δημόσιο, ως πρωταγωνιστές.
Τι λετε κ. Τσούκκα, καιρός να μας πείσετε για τη δική σας αυθεντικότητα;
Κλεμμένος ο τίτλος της σημερινής ανάρτησης.
Εσείς κε Τσούκκα ξέρετε από που..!
ΒΡΩΜΟ ΚΑΛΑΜΑΡΕ ΤΣΟΥΚΑ ΣΤΑ ΤΣΑΚΙΔΙΑ ΠΙΘΗΚΑΝΘΡΩΠΕ.
Κανονικά, ο ρατσισμός, η ξενοφοβία, οι απειλές, η φραστική τρομοκρατία και ο φανατισμός ορισμένων συμπολιτών μας θα πρέπει σε όλους μας να προκαλούν μεγάλη θλίψη, οργή και απογοήτευση,
καθώς μας γυρνάνε σε καιρούς σκοτεινούς και σε εποχές όπου η διαφορετική άποψη ήταν απαγορευμένη ή και ποινικοποιημένη...
Βέβαια, δεν γνωρίζουμε εάν τα υβριστικά ανώνυμα σχόλια σε βάρος του έντιμου διανοουμένου και πολίτη Χαρίδημου Τσούκα είναι όντως γνήσια ή προβοκατόρικα.
Προσωπικά, εύχομαι με όλη μου την ψυχή, να είναι πλαστά και προβοκατόρικα και θέλω να ελπίζω, ότι, κάποια στιγμή, αυτην τη βάρβαρη συμπεριφορά θα βγει επιστήμως και θα την καταδικάσει η Αριστερά,
ούτως ώστε να μην μείνει η παραμικρή υπόνοια ότι ο Χαρίδημος Τσούκας βάλλεται από τους κόλπους της με αισχρά μέρα που θυμίζουν μεθόδους της Γκεστάπο και της Τσεκά.
Με αισιοδοξία και εντίμως,
Κωνσταντίνος Καλλίμαχος
Επειδή κάποιοι ακούνε για φιλελευθερισμό και δείχνουν να εννοούν άλλα από αυτά που είναι ο φιλελευθερισμός, τους παραπέμπω σε ένα πρόσφατο κείμενο ενός εκλεκτού φίλου:
http://www.lifo.gr/mag/columns/4654
Με εκτίμηση,
Κωνσταντίνος Καλλίμαχος
κε Καλλίμαχε,
-παρά την όλη τη συμπάθεια που δημιουργήσατε-
παρατηρώ ότι και πάλι ότι προσπαθείτε να δημιουργήσετε ένα κλίμα βολικό για τον κ. Τσούκκα ως προς την επιδίωξή του να παρουσιάσει ένα προφίλ "κυνηγημένου" ατόμου που "τολμά" να εκφράζεται.
Μα πραγματικά βασίζεστε στις γελειότητες που κατά καιρούς αναγράφονται, για να κτίσετε ένα βολικό για την υπόθεση προβολής του κ. Τσούκκα, μύθο; Συγγνώμη, αλλά σε αυτά καταφεύγουν οι ελλείψει επιχειρημάτων στριμωγμένοι, ή όπως τους παρομοίασα προηγουμένως, οι |"υποκρινόμενοι τις τρομοκρατημένες κορασίδες"
Άστε που αυτά πλέον είναι καθαρά προβοκατόρικα, εγώ κάθε φορά που τα βάζω μαζί τους αυτά επανέρχονται δριμύτερα, γιατί άραγε;
Εσείς όμως, γιατί δεν έχετε ακόμη καταδικάσει και όσους βρίζουν την άλλη άποψη και που τα γραφόμενά τους είναι υπερδιπλάσια; Αυτό σας το ξαναεντόπισα και επιμελώς το αποφεύγεται. Μήπως τελικά διαχωρίζετε και τους υβριστές σε βολικούς και μή;
Για την ουσία του προηγούμενου σχολίου μου, απλά..κανένα σχόλιο, έτσι;
..και κάτι ακόμα αγ. κ. Καλλίνικε:
έχετε και πριν προσπαθήσει να παρουσιάσετε τον κ. Τσούκκα ως..αντιεξουσιαστή! Αυτό να μου επιτρέψετε να πω ότι είναι αντιφατικά γελείο: Πολύ βολικό να φτύνει κάποιος ΤΩΡΑ τις πολιτικές Ελληνικές εξουσίες,( ειδικά κάποιος που έχει εγκαταλείψει προ πολλού το πλοίο για να βολευτεί αλλού), όμως ίσως πρέπει να πείσετε τον κ. Τσούκκα να διαγράψει τα σχόλια που έκανε παληά ( e-rooster) και που αφορούσαν ΟΛΟΥΣ
(συμπεριλαμβάνοντας τους συναδέλφους του Έλληνες πανεπιστημιακούς- "ανθρωπάκια" και ακόμη τους απλούς άγνωστους πολίτες ("με περιορισμένη συνείδηση πολίτη"). Ίσως ακόμη τον πείσετε να καταδικάσει την άποψη του πρύτανη του, ότι οι πανεπιστημιακοί των 7000 ευρώ πρέπει να τύχουν εξαίρεσης από τις αποκοπές στο δημόσιο τομέα, για να είναι πιο ειλικρονοφανής ως προς το λόγο του. Για να μη φτάσουμε δηλ. στο σημείο να κάνουμε και απολογισμό γιατί βούλιαξε και η Κύπρος.
@00:36 "Για να μη φτάσουμε δηλ. στο σημείο να κάνουμε και απολογισμό γιατί βούλιαξε και η Κύπρος"
Πράγματι, αυτό πρέπει να είναι το μέλημα της Κύπρου και ο Τσούκας περί αυτού αγωνιά και προειδοποιεί. Για να το καταλάβετε, πρέπει να βγάλετε τις παρωπίδες και να αντέξετε τη δοκιμασία του καθρέφτη αντί να θέλετε να βγάζετε τα μάτια όσων το βλέπουν να έρχεται.
Αγαπητέ τολμών,
Μιλάω για ανώνυμα υβριστικά και ρατσιστικά σχόλια, σαν και αυτό του ανωνύμου της 29ης February 2012 22:14
Την άποψή μου για τις δική σας κριτική τη γνωρίζετε (τη θεωρώ επιστημονικά αστήρικτη και άδικη) και εξήγησα εκτενώς γιατί.
Ως εκ τούτου δεν κατηγόρησα εσάς. Άλλωστε, νομίζω κι εσείς διαφωνείτε με το σχόλιο τού ανωνύμου της 29ης Φεβρ. 2012 22:14.
Με εκτίμηση,
Κωνσταντίνος Καλλίμαχος
τολμών:
"Εσείς όμως, γιατί δεν έχετε ακόμη καταδικάσει και όσους βρίζουν την άλλη άποψη και που τα γραφόμενά τους είναι υπερδιπλάσια; Αυτό σας το ξαναεντόπισα και επιμελώς το αποφεύγεται. Μήπως τελικά διαχωρίζετε και τους υβριστές σε βολικούς και μή;
1 March 2012 00:16
--------------------------------
Αγαπητέ Τολμών,
Επαναλαμβάνω ότι το προσωπικό σας μένος εναντίον του Τσούκα δεν εδράζεται σε επιστημονικά δεδομένα.
Αντίθετα, όλα όσα λέει, με έντονο τρόπο, ο Χαρίδημος Τσούκας εναντίον του ελλαδικού πανεπιστημιακού κατεστημένου, της ανευθυνόητας των πολιτών και της ψευτιάς των πολιτικών είναι επιστημονικά τεκμηριωμένα, όχι μόνο από τον ίδιο αλλά και από πάρα πολλούς έγκρυρους μελετητές που έχω αναφέρει σε άλλα σχόλιά μου και μπορώ πάλι να σας παραθέσω δεκάδες έγκυρα άρθρα.
Ασφαλώς, είναι δικαίωμα τού κάθε πολιτη (και δικό σας) να εκφράζεται με καλή ή με κακή πίστη, με επιστημονική συγκρότηση ή εκ των ενόντων, βασιζόμενος σε επιστημονικά συγγράμματα ή σε αυθαίρετες εικασίες.
Από εκεί και ύστερα όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κρίνονται και οι κρίνοντες, πάλι με καλή ή κακή πίστη, επιστημονική συγκρότηση ή εκ των ενόντων, κοκ...
Με εκτίμηση,
Κωνσταντινος Καλλίμαχος
ΥΓ. Σχετικά με τη δική μου εμπειρία για το ελλαδικό πανεπιστημιακό κατεστημένο, δες εδώ: http://parakeimena.blogspot.com/2012/01/blog-post.html
αγ. κ. Καλλίμαχε,
δυστυχώς δεν αντέξατε στη βάσανο και αρχίσατε να επιδίδεστε σε αγώνα απαξίωσης των συνομιλητών σας, σε πανομοιοτύπο μοντέλο των διάφορων υβριστών που ασπάζονται τα ίδια είδωλα με σας, για διαφορετικούς ή και και παρόμοιους λόγους με τους δικούς σας.
Η αδυναμία δικής σας επιχειρηματολογίας σας οδηγεί, τη μία σε επίκληση αρθρογραφίας και βιβλιογραφίας κυρίως άλλων και, την άλλη, σε αυτολιβανισμό ( " εγώ τεκμηριώνω επιστημονικά ενώ εσείς όχι" ), με παράλληλες, ακανονίστων διεύθυνσεων και φορών αναφορές. Κάτι δηλ. σαν κίνηση καγκουρώ προσπαθώντας να ξεφεύγετε, ως συνηθίζετε εξ αρχής, από την ουσία ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΣΑΣ αναφορών από τις οποίες ακολούθως νοιώθετε στριμωγμένος και χρησιμοποιείτε ως μέσο διαφυγής
τη φτηνή μέθοδο της ρίψης λάσπης.
Με νοποιμοποιείτε στη χρήση αυτού του ύφους, αφού εσείς το εισάξατε και επιμένετε να το κάνετε ασπίδα σας κάθε λίγο που νοιώθετε ότι χάνετε στο διάλογο, όπως προ ολίγου.
Επί της ουσίας βέβαια..ακόμη τίποτε. Ή μήπως συμφωνείτε ότι ο εκλεκτός σας που ρίχνει κεραυνούς ως Ολύμπιος Δίας σε όλους που θεωρεί η "νεοφιλελευθέρη" του συνείδηση ενόχους (μεταξύ των οποίων και του τελευταίου Έλληνα πολίτη στον οποίο αποδίδει συνυπευθυνότητα!), δικαιολογείται ( και προσέξτε- ΝΑ ΤΟ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ μέσω του πρύτανη του), να εξαιρείται από τα μέτρα λιτότητας, τη στιγμή που ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι υποχρεούνται να προσφέρουν;
Άντε λοιπόν, επιβεβαιώστε και τη δική σας αυθεντικότητα τώρα: Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τη διεκδίκηση της εξαίρεσης των πανεπιστημιακών;
σ.σ. των 7000 ευρώ το μήνα!
ΥΓ: Έχετε επιλεχτικά καταδικάσει ΕΝΑ και μοναδικό υβριστή- που είναι ως γνωρίζετε βαλτός, εξου και η επιμονή σας να αναφέρεστε σε αυτόν- όμως ακόμη δεν έχετε καταδικάσει το φαινόμενο, που αφορά και τους υπόλοιπους.
ΠΟΛΥ ΥΠΟΠΤΗ Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ
(ΕΠΙΛΕΧΤΙΚΗ) ΣΑΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΚΕ ΚΑΛΛΙΜΑΧΕ!!!
παρεπιμπτόντως, από ποιές συνιστώσες κρίνετε ως επιστήμων ότι αποτελείται το ουσιαστικό "μένος"
ως ψυχική διάθεση;
αλλά και από ποιές το σύνθετο "ειδωλολάτρης" και πάλι ως ψυχική ιδιαιτερότητα με θρησκευτικό κέλυφος;
ο τολμων νικα said...
αγ. κ. Καλλίμαχε,
δυστυχώς δεν αντέξατε στη βάσανο και αρχίσατε να επιδίδεστε σε αγώνα απαξίωσης των συνομιλητών σας, σε πανομοιοτύπο μοντέλο των διάφορων υβριστών που ασπάζονται τα ίδια είδωλα με σας, για διαφορετικούς ή και και παρόμοιους λόγους με τους δικούς σας.
Η αδυναμία δικής σας επιχειρηματολογίας σας οδηγεί, τη μία σε επίκληση αρθρογραφίας και βιβλιογραφίας κυρίως άλλων και, την άλλη, σε αυτολιβανισμό ( " εγώ τεκμηριώνω επιστημονικά ενώ εσείς όχι" ),
1 March 2012 15:21
-------------------
Αγαπητέ Τολμών,
1. Γιατί στεναχωριέστε πάλι και πού βλέπετε την απαξίωση; Απόψεις ανταλλάσσουμε.
Εγώ λέω ότι η τοποθέτησή σας δεν έχει επιστημονική βάση. Δεν είπα ότι είστε... δολοφόνος ή εγκληματίας!
Δηλαδή είναι κακό να μην έχει επιστημονική βάση μία άποψη; Είναι έγκλημα;
2. Πείτε, τώρα, κι εσείς το ίδιο για μένα, κι αν μπορείτε, αποδείξετε το κι όλας. Νομίζετε ότι θα θιχτώ,ότι θα προσβληθώ;
3. Καλά, σας πέρασε από το μυαλό ότι δεν καταδικάζω τις παντοειδείς ύβρεις, είτε εναντίον του Τσούκα εκφέρονται είτε εναντίον υμών;
Νομίζετε ότι δεν με λυπεί που κάποιος εδώ μέσα σας βρίζει;
Μόνο που, αγαπητέ Τολμών, εδώ το θέμα δεν είστε ούτε εσείς ούτε εγώ, αλλά ο Τσούκας. Στο μπλογκ του είμαστε, αυτόν βρίζουν κι εγώ δεν υπασπίζομαι τον Χαρίδημο Τσούκα (το πράττει ο ίδιος πολύ καλύτερα από εμένα.)
Προσωπικά υπερασπίζονται το δικαίωμα σε ένα διανούμενο να παίζει το ρόλο της αλογόμυγας (όπως θα έλεγε κι ο Σωκράτης) με στόχο να αφυπνιστούν οι πολίτες και οι κοινωνία ώστε να απαιτήσουν αυτοθέσμιση και έλεγχο της εξουσίας.
Με εκτίμηση,
Κωνσταντίνος Καλλίμαχος
Ο τίτλος ηλίθιε,όχι όσο ο Τολμών βέβαια, είναι σε εισαγωγικά άρα δεν είναι δικός του, βλάκα ε βλάκα! Τολμών,πώς θα αντιληφθείς τον τίτλο ηλίθιε αφού ο μάστρος σου σού έδωκε λάθος μηνύματα. Αλλαγή ανόητε θα ερχόταν αν έδινε πρώτος το καλό παράδειγμα παραιτούμενος.
Αγαπητέ Τολμών,
1/1. Το άλλο μεθοδολογικό σφάλμα που κάνετε είναι ότι βρίσκετε ανύπαρκτες αναλογίες ανάμεσα στις συκοφαντίες και στις υβρεις (που εξαπολύουν κάποιοι εναντίον του Τσούκα) και στην κριτική που ασκεί ο ίδιος ο Τσούκας ενάντια στην ελληνική πολιτεία, τους πολιτικούς, τους πολίτες, τους πανεπιστημιακούς και στην κυπριακή πολιτεία/προεδρία.
1/2. Ειδικότερα,
Εκδήλωση ρατσιστικών διαθέσεων συνιστούν οι προτάσεις "οι Εβραίοι είναι βρωμεροί και απαίσιοι", "οι Τούρκοι δολοφόνοι και εγκληματίες", "οι Καλαμαράδες βρομοράτσα, απατεώνες και πραξικοπηματίες που κατέστεψαν την Κύπρο" και "οι ομοφυλόφιλοι τιποτένιοι".
1/3. Εδώ, οι αντισημίτες, οι φανατικοί εθνικιστές, οι όποιοι επιπόλαιοι Κύπριοι και κάποιοι ομοφοβικοί, όλοι αυτοί συμπεριφέρονται ρατσιστικά, επειδή αποδίδουν στα θύματά τους μία ελαττωματική ταυτότητα με στόχο να τα εξοντώσουν ηθικά και πολιτικά, αφού άλλωστε δεν τους αναγνωρίζουν ούτε δικαιώματα ούτε αξιοπρέπεια.
2/1. Αν όμως ένας ερευνητής πει ότι "το ελληνικό κράτος είναι διεφθραρμένο" (ο όρος είναι επιστημονικός - διαφθορά=παραβατικότητα), ή ότι "οι έλληνες πολιτικοί είναι είναι βουτηγμένοι στην πολιτική πατρωνεία" (κι εδώ ο όρος είναι επιστημονικός και περιγράφει τις πελατειακές σχέσεις), ή ότι "οι έλληνες πανεπιστημιακοί είναι επίσης διεφθαρμένοι, δηλαδή υπηρέτες συντεχνιακών συμφερόντων που στηρίζουν τους κουκουλοφόρους μολοτοτεχνίτες του ασύλου", εάν, λοιπόν, ένας διανούμενος διατυπώσεις αυτές τις θέσεις,
τότε ασκεί θεμιτή κριτική, αφού το κίνητρό του είναι να φτιάξει ένα υγιές πολιτικό σύστημα, να άρχεται από ορθολογιστές πολιτικούς και να ζει εν μέσω πολιτών αυτεξουσίων και πανεπιστημιακών φιλελευθέρων.
2/2. Στην προκειμένη περίπτωση, ο διανοούμενος ή ο επιστήμονας δεν θίγει συγκεκριμένα πρόσωπα/πολίτες χωρίς εξουσία. Κρίνει θεσμούς και ανορθόλογες κοινωνικές συμπεριφορές με στόχο να γίνει κάτι ανθρωπιστικώς καλύτερο για την κοινωνία συνολικά.
3/1. Αν όμως κάποιος βγει και πει ανοιχτά ότι, πχ ο Καλλίμαχος, είναι πάτρονας ή διεφθαρμένος ή τιποτένιος, τότε η δήλωσή του είναι συκοφαντική και κολάσιμη και εκπίπτει στην εγκληματική συμπεριφορά (βάσει του ποινικού κώδικα).
3/2. Αντίθετα, για τους επιστημονες που ορθολογικά κρίνουν φορείς εξουσίας και κοινωνικές συμπεριφορές βάσει τεκμηρίων, δεν υπάρχει ποινικός κώδικας, αλλά επιστημονική δεοντολογία, βάσει της οποίας κρίνεται το όποιο επιστημονικό πόνημα από την κοινότητα των φιλελευθέρως σκεπτομένων επιστημόνων (όπως έπραξαν οι επιστήμονες που στήριξαν επώνυμα τον Τσούκα).
4. Συμπέρασμα:
Από επιστημονική άποψη,
οι κρίσεις και επικρίσεις του Τσούκα για το ελληνικό κράτος, τους έλληνες πολιτες και τους ανεύθυνους πανεπιστημιακούς
έχουν τόση σχέση με το... ρατσισμό,
όση σχέση έχει και ο φάντης με το... ρετσινόλαδο.
Με εκτίμηση,
Κωνσταντινος Καλλίμαχος
@ "Καλλίμαχος" είπε:
"Από επιστημονική άποψη,
οι κρίσεις και επικρίσεις του Τσούκα για το ελληνικό κράτος, τους έλληνες πολιτες και τους ανεύθυνους πανεπιστημιακούς
έχουν τόση σχέση με το... ρατσισμό,
όση σχέση έχει και ο φάντης με το... ρετσινόλαδο."
Λυπούμαι που δεν αντιλαμβάεστε ότι οι γενικοποιήσεις είναι ρατσι΄σμός. Ότι τα αυθαίρετα συμπεράσματα δεν έχουν σχέση με την επιστήμη. Το είπαμε: Ο κ. τσούκκας ας περιορίσει λίγο τισ λεκτικές και τις γραπτές πόζες σαν μαθητευόμενο μοντέλλο. Η ουσία θέλει περισσότερη βάσανο. Η επιφάνεια και τα ωραία λόγια είναι εύκολα αλλά λαϊκισμός. Δυστυχώς...
Αγ. κ. Καλλίμαχε
Η επιστημονικότητα με την οποία αυτοπεριλούζεστε δείχνει να έχει κοντό και περιορισμένο- από σας- ορίζοντα, που φαίνεται να σας βολεύει, αφού εφάπτεται με τα δικά σας όρια επιχειρηματο-ικανότητας. Ποιός καθορίζει όρια στην επιστημονική επεξεργασία των αντικειμένων; Θα έπρεπε να γνωρίζετε ότι οι πραγματικοί επιστήμονες 1) δεν αυτοαποκαλούνται έτσι,
2)δεν αποδέχονται το απόλυτο και το στατικό παρά μόνο τη διαλεχτική επεξεργασία: Αντίθετα, εσείς δημιουργήσατε το δικό σας μικρόκοσμο μέσα από τον οποίο δε λέτε να ξεφύγετε αφού θα πρέπει να βρεθείτε φάτσα με φάτσα με την πραγματικότητα της φυσικής ( αλλως κοινής) λογικής. Και αυτό δείχνετε να είστε τρομερά φοβισμένος να το αντιμετωπίσετε. Εξού και η μόνιμη καταφυγή σας σε γενικολογικές διατυπώσεις, κυρίως άλλων, πέρι εννοιών καθώς και η αποφυγή άμεσων απαντήσεων στα ερωτήματα που σας θέτω και που πηγάζουν από δικά σας και του κ. Τσούκκα γραφόμενα.
Με συγχωρείτε, αλλά κρίνοντας με τη δική σας κλίμακα, απέχετε έτη φωτός από αυτό που καταλογίζετε στον εαυτό σας. Για αυτό και επιμένετε στην επανάληψή του.
Σίγουρα έχετε ασχοληθεί με τον Γκέμπελς, αυτό οφείλω να σας το αποδώσω!
Όσο για τις τοποθετήσεις του κ. Τσούκκα, μην κουράζετε άλλο το επιστημονικό σας δαιμόνιο για να μας τις σερβίρετε μεταλλαγμένα, διότι αυτές είναι απελπιστικά- για σας- απλοικές και ευκατανόητες.
Παραπέμπω ξανά στο e-rooster.gr
για του λόγου το αληθές.
Εκτός και αν συνεχίσετε να εφραίνεστε να επιμένοντας ότι στα κεραμύδια κελαιδά η αγελάδα!
Δεν ειδα κανενα "καλαμαρα" να μπαινει στη δημιουργική εποχή - να σκέφτεται μη μικρόνοα - Και αυτή η μανια έκθεσης, κατηγοριας των αλλων. Πρόκειται για μια κριση ανθρωπινου τυπου που αφέθηκε αδιόρθωτος και ανεξέλεκτος. Η ΚΡΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΒΑΘΙΑ
Τόσο βαθειά που ο κ. τσούκκας, δυστυχώς, δεν μπορεί να την αντιληφθεί, πόσο μάλλον να την εξηγήσει..
@ ο τολμων νικα 2 March 2012 02:00
Αγαπητέ Τολμών,
1. Μίλησα για το ρατσισμό επιστημονικά και μεθοδικά (αποδεικνύνοντας ότι αυτά που λέτε δεν ευσταθούν). Σας έδωσα και βιβλιογραφία και όλα αυτά εσεις τα αποδίδετε στο ότι "έχω ασχοληθεί" με τον... Γκέμπελς...
2. Πράγματι έχω μελετήσει αρκετά την ιστορία του μεσοπολέμου, το ναζιστικό έκτρωμα και τον Γκέμπελς, για τον οποίο κατι θα ξέρετε κι εσείς.
3. Σας θυμίζω, λοιπόν, ότι ο Γκέμπελς ήταν εθνικιστής, ρατσιστής και ηθικός αυτουργός εκατομμυρίων Εβραίων (και εκατοντάδες χιλιάδων Τσιγγάνων και ομοφυλοφίλων - που τους ξεχνάνε όλοι). Ο Γκέμπελς, λοιπόν, με αφελής και αντιεπιστημονικούς ισχυρισμούς (χρησιμοποιώντας δηλαδή την... κοινή λογική της φανατικής σκέψης) κατηύθυνε (σε αγαστή... συνεργασία με την Γκεστάπο και τα Ες Ες) το γερμανικό ναζιστοζολόι των φονιάδων. Στο τέλος μάλιστα, δολοφόνησε και τη γυναίκα του και τα πέντε παιδιά τους και αυτοκτόνησε.
4. Αφού γνωρίζετε όλα τα παραπάνω, γιατί με σχετίζετε με τον Γκέμπελς και τις μεθόδους του; Μήπως προπαγανδίζω με αντιεπιστημονική φανατική κοινή λογική το ρατσιστικό μίσος; Μήπως προπαγανδίζω τη δολοφονία "κατωτέρων φυλών"; Ή μήπως σας πέρασε από το νου ότι μετά το πέρας της... συνομολίας μας, σκέφτομαι να... δολοφονήσω την οικογένειά μου, το γάτο μου και τα δυο σκυλάκια μας για να μην πέσουν στα χέρια του... εχθρού;
5. Το δίχος άλλο, αγαπητέ Τολμών, έχετε χιούμορ, μαύρο χιούμορ. Αλλά είναι ευπρόσδεκτο.
Με εκτίμηση,
Κωνσταντινος Καλλίμαχος
ΥΓ. Η κοινή λογική που προτάσσεται δεν υποκαθιστά την επιστήμη. Μάλιστα, οι επιστήμες (και ιδίως οι κοινωνικές) την καταπολεμούν και χαίρονται να γκρεμίζουν τους μύθους της.
Για παράδειγμα: η κοινή λογική λέει ότι η γη είναι επίπεδη κι ότι ο ήλιος κινείται γύρω μας...
Τέλος, αγαπητέ Τολμών, σας δίνω το τηλέφωνό μου: 22462252.
Θέλω να ξέρετε ότι χαίρομαι που συζητάω μαζί σας κι αν σας φέρει καμιά φορά ο δρόμος από την Αγλατζιά, τηλεφωνήστε μου να περάσετε να σας προσφέρω έναν καφέ, να γνωριστούμε ως άνθρωποι.
Λυπάμαι που δεν ξέρω άλλη απο τη "γλώσσα" της επιστήμης. Αυτήν εμπιστεύομαι, γιατί χάρη σε αυτήν γκρέμισα όσους μύθους είχα στο κεφάλι (σχολικούς, οικογενειακούς, κομματικούς, προσωπικούς, λογοτεχνικούς κλπ) για να κατασταλάξω στο φιλοσοφικό και ανθρωπιστικό φιλελευθερισμό κι εν τέλει να νιώσω ψυχικά πιο ανάλαφρος.
Με ειλικρινή εκτίμηση,
Κωνσταντίνος Καλλίμαχος
αγ. κ. Καλλίνικε,
χαίρομαι διότι σε αντίθεση με τις ακαθόριστες νεοφιλελεύθερες αντιληψεις που συνήθως διακατέχουν τους ασπαζομένους αυτό το ρεύμα- που υποβαθμίζει τους πολίτες από όντα με ανθρώπινα χαρακτηριστικά και ιδιαιτερότητες σε μονάδες χωρίς χαρακτήρα- σας περιβάλλει και η άλλη όψη του φιλόξενου Μεσογειακού. Μάλλον παρουσιάζετε αποχρώσεις εσείς οι νεοφιλελεύθεροι!
Σας ευχαριστώ για την πρόσκληση και να είστε σίγουρος ότι συγκυρίων επιτρεπόντων θα προσπαθήσω να την τιμήσω.
Με δικαιώνετε όντως στην άποψή μου ότι έχετε ασχοληθεί με τον Γκέμπελς, αφού καταφέρνετε κάθε φορά να γενικεύετε το θέμα μετατοπιζόμενος από την ουσία. Ακόμη και την αναφορά μου αυτή επεκτείνατε στην προσωπική ζωή και τα οικογενειακά εγκλήματα του Γκέμπελς που τον οδήγησε η μάλλον σχιζοφρένειά του (ήταν συγγενική με αυτή των Ελλήνων; Θα μας λύσει την απορία ο κ. Τσούκκας υποθέτω), παρατραβώντας το μέχρι σεναρίου Χίτσκοκ..Βέβαια πολύ καλά καταλάβατε ότι η αναφορά μου αφορούσε τις προπαγανδιστικές μεθόδους του Γκέμπελς με τις οποίες επιχειρούσε να μεταλλάξει την κοινή λογική εν μέσω επικρατούσας μαζικής παράνοιας. Και που πολλές φορές το πετύχαινε.
Η υποστήριξη που λέτε ότι έτυχε ο εκλεκτός σας από τους συναδέλφους του, αφορούσε την "επίθεση"( έτσι αντιλαμβάνεται ο εκλεκτός σας τη διαφωνία) που δέχτηκε από ΕΜΑΣ- εμένα και τους άλλους που άσκησαν κριτική(!), παρόλο που δεν το παραδέχεται ευθέως. Ενημέρωσε λοιπόν τους συναδέλφους του ότι "απειλείται" και αυτοί νομίζοντας ότι πάει για εκτέλεση του έβγαλαν ανακοίνωση! Εσείς αυτή τη φαρσοκωμωδία την αποδίδεται στο φιλελευθερισμό της διανόησης!!
Ξέρουν όμως οι συνάδελφοί του τις απόψεις του για τους ίδιους;
θα τις εκθέσω στη συνέχεια.
Όσο τώρα για τις συγκρίσεις που δε δέχεστε σας παραθέτω πάρακάτω τα δημοσιευμένα πρηγούμενης ανάρτησης του κ Τσούκκα, για το πως αντιλαμβάνεται τη διαφωνία και πως χαρακτηρίζει τους φορείς της:(Εδώ βέβαια κατατάσσει και ..εμάς
χωρίς καθόλου να μας γνωρίζει!).
Απολαύστε λοιπόν την οργίλη αντίδραση με τους μαζικούς χαρακτηρισμούς του νεοσοφιστή ήρωά σας:
"Οι οπαδοί της κλειστής κοινωνίας απειλούνται από τη διαφορετικότητα και, φυσικά, το δείχνουν
Οι οπαδοί ολοκληρωτικών αντιλήψεων δεν κατανοούν το πνεύμα της ελευθερίας του λόγου. Ισως νομίζουν ότι το Πανεπιστήμιο Κύπρου είναι μια εκδοχή του Πανεπιστημίου Λουμούμπα της Μόσχας ή σχολή κομματικών στελεχών του κομμουνιστικού κόμματος της Σοβιετικής Ένωσης.
Άλλωστε οι προσλαμβάνουσες παραστάσεις πολλών από αυτούς από τέτοια ιδρύματα Οι άνθρωποι είναι μερικούς αιώνες πίσω, παρέα με τους Ταλιμπάν! Η μικρόνοια δεν έχει σύνορα, ούτε η βλακεία όρια."
Λοιπόν κε Καλλίμαχε, οι ευαισθησίες σας για τις ύβρεις και το ρατσισμό και η ανάγκη να στηρίξετε το "θύμα" είναι γνωστές. Όμως προσπαθήσατε να με απαξιώσετε και ουσιαστικά ακυρώσατε τον εαυτό σας όταν σας υπέδειξα ότι ο πρώτος διδάξας είναι ο εκλεκτός σας, τον οποίο και εισήγήθηκα για ανακύρηξη του "βασιλιά των υβριστών".
Ή μήπως οι ημίθεοι έχουν δικαίωμα στη χρήση ρατσισμού;
Αυτά λοιπόν λέει ο εκλεκτός σας για τους Έλληνες πανεπιστημιακούς:
"Τα πανεπιστήμια είναι χαρακτηριστική περίπτωση. Στους χώρους που θα περίμενε να δει κανείς υποδείγματα ηγετικής συμπεριφοράς – ευτολμίας, παρρησίας, ανιδιοτελούς προσφοράς – συναντά συχνά δειλία, απραξία, αυτο-εξυπηρετικό πνεύμα. Οχι σπάνια, με τιμητικές φυσικά εξαιρέσεις, οι ακαδημαϊκές ηγεσίες αποφεύγουν τις δύσκολες επιλογές, μεριμνούν για τα μικρο-συμφέροντά τους (ατομικά, συγγενικά, φιλικά, κομματικά), αναμασσούν την ξύλινη γλώσσα της κρατούσας πολιτικής ορθοφρσύνης, λένε στην κάθε ομάδα αυτά που θέλει να ακούσει. Οι ακαδημαϊκοί ηγέτες-«ανθρωπάκια» έχουν ορίζοντα αναφοράς αντίστοιχο του αναστήματός τους• προσαρμόζουν το ρόλο στα μέτρα τους. Αν ο πρύτανης δεν εμπνέει σεβασμό με την ηγετική συμπεριφορά του, γιατί να του αποδώσει τον οφειλόμενο σεβασμό η ακαδημαϊκή κοινότητα; Με την αυστηρή επιτήρηση, η ΕΕ μάλλον θα μας σώσει από τις άφρονες οικονομικές επιλογές του διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος."
Ποιά είναι όμως η διαφορά των Κυπρίων πανεπιστημιακών; Να σας πω:
ΚΑΜΜΙΑ!! Και εδώ οι πανεπιστημιακοί είναι εγκάθετοι και υποτακτικοί κομμάτων, εξαρτώμενοι από μικρο-μεγάλα συμφέροντα. ΟΠΩΣ ΚΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο Κ. ΤΣΟΥΚΚΑΣ που τώρα βολεύεται στο να αναμασά σοφιστείες που αρέσκονται οι συντηρητικοί κύκλοι να ακούουν και να χρησιμοποιοιύν.
Ας τολμήσει λοιπόν ο κ. Τσούκκας να μας μιλήσει και για αυτή την πραγματικότητα. ΟΜΩΣ ΔΕ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ
αγ. Κ. Καλλίμαχε. Ξερετε γιατί;
Διότι η "επάνάσταση" του κ. Τσούκκα βρίσκεται μονίμως στο safe mode όπως σας ξαναείπα. Και δεν είναι διαθέσιμος να ρισκάρει τη βόλεψή του για να προβάλει καφενοκουβέντες με περιτύλιγμα
διανόησης!
Εξού και η συνταύτισή του στην προσπάθειά του πρύτανή του για εξαίρεση από τα μέτρα λιτότητας των πανεπιστημιακών! Αυτός που μας διδάσκει:
"Να είσαι η αλλαγή που επαγγέλλεσαι!"
"Βλέπετε την αντίφαση; Ο πρωθυπουργός μας καλεί σε αυθυπέρβαση, αλλά ο ίδιος συμπεριφέρεται συμβατικά, παλαιοπολιτικά"
"Εμπνέει αυτός που, δίνοντας το παράδειγμα, αυτοπεριορίζεται και διακινδυνεύει• ο ηγέτης που πασχίζει να είναι η αλλαγή που επαγγέλλεται. Αν υπάρχουν τέτοιοι πολιτικοί, τώρα είναι η ώρα να βγουν μπροστά. Τα λόγια είναι εύκολα. Η πράξη μετρά."
Έχετε απόλυτο δίκαιο κ Τσούκκα:
Η ΠΡΑΞΗ ΜΕΤΡΑ!!!
@ 16:53
Μέχρι να δω το μεγαλειώδες "Μάλλον παρουσιάζετε αποχρώσεις εσείς οι νεοφιλελεύθεροι!" έτεινα απροθύμως να συμφωνήσω με τον άλλο κύριο, που, ηλίθιο σε ανεβάζει, πανίβλακα σε κατεβάζει.
Τελικά αποδεικνύεται ότι είσαι τόσο δυστυχής που δεν ξέρεις να λες ούτε ένα εύκολο και απλό ευχαριστώ σε έναν πολιτισμένο ζεστό άνθρωπο που σου δίνει εδώ και μέρες αυτό που τόσο λαχταράς: σημασία.
Πιες τον εκείνον τον καφέ που σου πρόσφερε ο κ. Καλλίμαχος. Και χρησιμοποίησε το χρόνο για να ακούσεις και να σκεφτείς αντί να μιλάς. Θέλει πολλά κότσια για να τολμήσεις φίλε -- κι άλλα τόσα για να νικήσεις, αν έχεις και τύχη.
Εν τω μεταξύ feel free να αυτοαποκαλείσαι "τολμών νικά"...
Αυτό μάλλον δε θα θέλετε να το λάβετε υπ' όψη, ούτε αναφορά θα κάνετε έτσι κ. Καλλίμαχε;
Μιλώ για το προηγούμενο πετεινάρι
( πουλλαού μεταλλαγμένη για ακρίβεια)
που για εβδομάδες τώρα εκτονώνει τη σεξουαλική της ανυπαρξία παντειοτρόπως, εξαιρουμένης της φυσικής οδού!
Αγαπητέ Τολμών,
Κάνουμε κύκλους. Πώς λέει το παιδικό τραγουδάκι, γύρω-γύρω όλοι...
1. Εσείς επιμένετε να μιλάτε αυθαίρετα (δικαίωμά σας, φυσικά), ορίζοντας, όπως εσείς θελετε, τον ρατσισμό, ενώ ο ρατσισμός είναι συγκεκριμένο και αντικειμενικά οριοθετημένο κοινωνικό φαινόμενο, όπως το περιγράφουν οι κοινωνικές επιστήμες και σας το μετέφερα κι εγώ εδώ (και όχι όπως εσείς νομίζετε ή εικάζετε ή φαντάζεστε).
Όμως, το "ως εμοί δοκείν" δεν έχει καμία απολύτως συνάφειαμε την επιστημονική μεθοδολογία ή μάλλον, έχει τόση σχέση όση υπάρχει ανάμεσα στον πρακτικό γιατρό και στον επιστήμονα γιατρό.
2. Όσα λέει ο Τσούκας για τις "κλειστές κοινωνίες", είναι σοφά και ακριβή. (Γιατί σας ενοχλούν; Δεν καταλαβαίνω.)
Μάλιστα βασίζονται σε ό,τι πολυτιμότερο έχει γράψει (προ εξηκονταετίας) ο θεμελιωτής της νεότερης επιστημονικής, ανθρωπιστικής, φιλελεύθερης κοινωνικής και πολιτικής σκέψης (ο φιλόσοφος Κάρλ Πόπερ - στο κλασικό του πια έργο "Η Ανοιχτή Κοινωνία και οι εχθροί της".
Διαβάστε το και θα συμφωνήσετε και μαζί του και με τον Τσούκα και μ΄ εμένα.
3. Αγαπητέ Τολμών, υπαρχει μια αλήξεια που δεν πρέπει να αγνοούμε: σας πλήγωσαν τα κριτικά λόγια του Τσούκα εναντίον του Προέδρου.
Εγώ και στη θέση στη θέση του Προέδρου, θα χαιρόμουν. Θα χαιρόμουν να με κρίνουν αξιοι πανεπιστημιακοί, ακόμη κι αν ένιωθα αδικημένος, γιατί με την εναντίον μου κριτική, θα επιβεβαιωνόταν ότι υπάρχει ελεύθερη διακίνηση, ότι δημοκρατία είναι φιλελεύθερη κι όχι αυταρχική.
Με εκτίμηση,
Κωνσταντίνος Καλλίμαχος
ΥΓ. Η πνευματική ανεκτικότητα δεν είναι γνωρισμα δικό μας, των μεσογειακών. Ο διαφωτισμός μάς το δίδαξε (Βολταίρος και Καντ) και σιγά σιγά αρχίσαμε όλοι μας να ματαλαμβάνουμε, όπως και όσο μπορούμε. Ούτε η φιλελεύθερη φιλοσοφική σκέψη έχει σχέση με αυτά που λέτε. Πάλι αυτοσχεδιάζετε...
Κ. Καλλίμαχε,
με εντυπωσιάζει η ψυχολογική σας ικανότητα, αφού διαβάζετε το βάθος της ψυχής και των κειτομένων της!
Για τη δική μου αντίληψη για τα περιστατικά τύπου Μαρί ( Ηλιος, χρηματιστήριο κ.α.) που αναδεικνύουν το μεγαλείου της ανευθυνότητας του Κυπριακού κράτους με ολόκληρο το στόλο του, δεν έχετε καμμιά απολύτως σχέση, συγγνώμη που απογοητεύω την ψυχολογική σας επιστημονική αυτοεκτίμηση. Όμως για ακόμη μια φορά καταφεύγετε σε αθέμιτες μεθόδους που δε σας τιμούν, χάνετε τη ψυχραιμία σας εύκολα.
Μην κουράζεστε όμως άδικα για να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα:
Ο κ. Τσούκκας έχει επανειλημμένα ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΕΙ (βρίσει), και όχι κριτικάρει, ομάδες ανθρώπων που δε γνωρίζει. Και εσείς πολεμάτε να μας μεταφράσετε τα απλά Ελληνικά!
Άχαρος ο ρόλος σας, περισσότερο ατυχής η πανομοιότυπη μέθοδός σας με το Τσούκκα ως προς την επικράτηση της άποψης σας: Την απαξίωση του συνομιλητή σας.
Σίγουρα έχετε αφομοιώσει τον Γκέμπελς!
Αγαπητέ Τολμών,
Λυμάμαι που έγινα αιτία ή αφορμή για να σας βρίσουν διάφοροι ανώνυμοι και ζητώ συγγνώμη. (Ίσως φταίει και η δική μου πολυλογία.)
Γιατί άλλο η διαφωνία κι άλλο η βαρβαρότητα.
Όπως και να έχει, σταματώ εδώ. Το τηλέφωνό μου το έχετε.
Θα χαρώ πολύ να σας γνωρίσω.
Χάρηκα πολύ που μιλήσαμε
Με εκτίμηση,
Κωνσταντινος Καλλιμαχος
Ασφαλώς και δεν ήστε εσείς η αιτία για την εκδήλωση βαρβαροτήτων, αλλά ο από καιρού καλλιεργημένος φανατισμός.
Είμαι σίγουρος ότι τελικώς συμφωνούμε στην ασυμβατότητα διάστασης λόγων και έργων, όπως έχει ήδη δηλώσει και ο κ. Τσούκκας,
επεκτείνοντας το όμως, όχι μόνο στους πολιτικούς, αλλά και στα άτομα που
ευκαιριακά ασκούν αφοριστική κριτική.
με απόλυτο σεβασμό αλλά και δικαίωμα στη διαφωνία κρίσης όταν αυτή ασκείται καλοπροαίρετα και μόνο.
ευχαριστώ ξανά για την πρόσκληση.
ο τολμων νικα said...
Είμαι σίγουρος ότι τελικώς συμφωνούμε...
3 March 2012 01:25
--------------------------
Αχ, αγαπητέ Τολμών,
Το μόνο στο οποίο συμφωνούμε είναι ότι δεν συμφωνούμε σε τίποτε. (Αλλά φαίνεται πως ούτε και σε αυτό συμφωνούμε τελικά! χα χα χα!)
Γι΄αυτο και κλείνω με το βολταίρο:
"Δεν συμφωνώ ούτε με μια λέξη απ΄όσα λες (εσύ και ο οποιοσδήποτε) όμως θα υπερασπίζομαι ακόμη και με τίμημα τη ζωή μου το δικαίωμά σου να λές όσα πρεσβεύεις."
Με εκτίμηση,
Κωνσταντινος Καλλιμαχος
Φυσικά και η Βολταιρική ρήση εξελίχτηκε σε νόμο της διαλεχτικής, αλλιώς ο δρόμος προς την αλήθεια θα ήταν πάντα εκτροχιασμένος.
Όμως δε μπορείτε διαφωνείτε στο ότι οι πρώτοι διδάξαντες πρέπει να είναι οι παραδείγματα πράξης (αυτό δεν υπερασπίστηκε και ο κ. Τσούκκας στην τελευταία του ανάρτηση;), είτε είναι πολιτικοί, είτε διανοούμενοι..και ότι όταν εδώ υπάρχει ασυμβατότητα , τότε υπάρχει και αυτοαναίρεση.
καλή σας μέρα.
Αγαπητέ Τολμών,
Σκέφτηκα να σταματήσω να σας ενοχλώ, αλλά εσείς νομίζω αποζητάτε τον αντίλογό μου. Οπότε επανέρχομαι.
Μα, αγαπητέ Τολμών, ο διανοούμενος "πράττει" όταν εναντιώνεται στην εξουσία, η πράξη του είναι ο λόγος του. (Δες την προ ετών κλασική και έξοχη ανάλυση του Δημ. Μαρωρωνίτη για τους διανοουμένους "Λόγος και Πράξη")
Αυτός ο αντιστασιακός λόγος των διανουμένων είναι που τους καθιστά κόκκινο πανί για κάθε αυταρχική εξουσία.
Αυτός ο αντιστασιακός λόγος των διανουμένων είναι που τους οδήγησε στα κρεματόρια του Νταχάου και του Αουσβιτς, στην οδό Μέρλιν των Αθηνών επι κατοχής, στη Γυάρο και στη Μαρκόνησο επί χούντας, στις φυλακές του Σαμσων το 74 και, φυσικά, εκατομμύρια θύματα στα Γκουλάγκ.
Αυτός είναι και ο λόγος που κάποιοι αρθρογράφοι διώκουν τον Τσούκα και του είπαν να φύγει κι ότι κακώς κρίνει τον Πρόεδρο, αφού είναι δεν είναι Κύπριος (αλλά ξένος) και καλοπληρώνεται από την Κυπριακή Δημοκρατία.
Πρόκεται φυσικά για ξενοφοβία, ρατσισμό και λογοκρισία, που ευτυχώς δεν πέρασαν κι ούτε θα περάσουν. Ίσως εκφοβίσουν όμως άλλους να μιλήσουν, ίσως όμως εκφοβίσουν άλλους διανουμένους να "πράξουν" δηλαδή να εκφραστούν ενάντια στην εξουσία.
Με εκτίμηση,
Κωνσταντινος Καλλίμαχος
Βέβαια εδώ υπάρχει μια ουσιώδης διαφορά: O Λόγιος, για τον οποίο ο λόγος, επικρίνει αφοριστικά ένα σύστημα το οποίο είχε γίνει εκτροφείο αντιπαραγωγικών στοιχείων, εξού και η κατάρρευση του..οι ίδιες παραμέτροι υπάρχουν σε πολλές άλλες κοινωνίες, συμπεριλαμβανομένης της δικής μας. Ο συγκεκριμένος λόγιος ενώ ήταν καταιγιστικός για τα φαινόμενα στην Ελλάδα και ενώ εμπίπτει στην κατηγορία των υπεραμοιβωμένων του δημοσίου ( ανω τω 6.000 ευρώ μηνιαίως), εθελοτυφλεί για τα ανάλογα φαινόμενα στην Κύπρο, συμπαρατασσόμενος ( αφού δεν έκφρασε ως όφειλε διαφωνία) με την υπεράσπιση της εξαίρεσης των πανεπιστημιακών από τις γενικότερες συνεισφορές, μέσω του πρύτανη! Εδώ λοιπόν βρίσκουμε την σχέση λόγων και έργων.
Ακόμη, η ανύπαρκτη κριτική του στους κύπριους ( παρά τις ομοιότητες), ειδικά στους πανεπιστημιακούς -όπως έκανε για τους ανάλογους Ελλαδίτες- δηλώνει από μόνη της το ασφαλές περιβάλλον στο οποίο επέλεξε να κινείται, να κρίνει δηλ. τα μη προσωπικώς επικίνδυνα. Εδώ δημιουργείται ακόμη μια τεράστια αντίφαση -λόγων και μη λόγων.
Εκ των πραγμάτων δημιουργείται η αντίφαση και το ασύμβατο και όχι εκ πεποιθήσεως.
Υ.Γ. Οι αρθρογράφοι που αναφέρετε είναι η Γκιούρωφ της "Χ", όσο έγκυρη μπορεί να είναι. Να είστε συγκεκριμένος. Για μας τους υπόλοιπους, να εισηγηθείτε στον κ. Τσούκκα να είναι ανθεκτικός στον αντίλογο αλλιώς αυτοαναιρείται κατά εξακολούθηση.
Μπράβο κ. Καλλίμαχε και Τολμών που καταλήξατε πολιτισμένοι σε συμπεράσματα. Αν κ. Καλλίμαχε ο Τολμών δεχτεί να σας γνωρίσει να κάτσω να μου τρυπήσετε τη μύτη.
Όσο για το φύλο μου είσαι πολύ αστείος φίλε μου που πιστεύεις αυτά που πιστεύεις, σου είπα από την αρχή πως παίζω αλλά δεν καταδέχεσαι να το ακούσεις!
Βάρβαρο είναι να διαπραγματεύεσαι αξίες. Το να σε αποκαλώ ηλίθιο δεν είναι βάρβαρο, είναι η συσσωρευμένη απόγνωση κάθε λογικού, ευαίσθητου ανθρώπου, αριστερού ή δεξιου που αναπτύχθηκε από ανθρώπους σαν και σένα. Ανθρώπους που χρησιμοποιούν σκόρπιες γνώσεις και ανόητα επιχειρήματα για να κτυπουν αντιφρονούντες.Για μένα έχεις λήξει από τη στιγμή που δεν αντιλαμβάνεσαι τις έννοιες μικροπρέπεια και αξιοπρέπεια και υποστηρίζεις ένα ανόητο μικρο ανθρωπάκι που στιγμάτισε την αριστερά και μας έκανε πολλές φορές ρεζίλι διεθνώς. Και επιτέλους, είστε στο blog ενός άλλου...
Και ευτυχώς που υπάρχουν και τα κλασσικά δείγματα των εθνικών μας χαρίσματων: το μεγαλείο της αυτοπεποίθησης του διαχρονικού χαζοκύπριου, σε μία μόνο παράγραφο!
Τουλάχιστον εσύ είσαι πάντα χαρούμενος.
σ.σ. οι ακριβείς περιγραφές δυνατό να εκληφθούν ως ρατσιστικές κε Καλλίμαχε;
Έτσι εκατάλαβες; Πως είμαι πάντα χαρούμενος τζιαι χαζοκυπραίος από την παράγραφο που σου έγραψα;
Δικαιώνεις τους χαρακτηρισμούς μου και ακόμα να σου πω πως η δική σου συναισθηματική νοημοσύνη είναι μηδαμινή έως ανύπαρκτη. Προσπαθείς επίσης να δικαιωθείς και να αποκτήσεις αξία μέσα από το blog
ενός άλλου,ηλίθιο βέβαια μια και είσαι καλυμμένος πίσω από ένα ψευδώνυμο.
Ναι, αντιπαθώ όποιον είναι κλαμούρης και Χριστοφιακός και νεοκύπριος γιατί είναι επικίνδυνος για την πατρίδα μου. Αν αυτό είναι ρατσισμός ε ναι λεβέντη μου είμαι ρατσιστής.
Μαμμούχαβλος είσαι πετινάρι μου, που ννα βκείς μες τη ζωή έννα καταλάβεις ότι έσιει πιο σοβαρά πράματα που τη μαλακία..προς το παρόν απολάμβανε την με το κορν-φλεηξ που σου γοράζει η μάμμα.
..συγγνώμη για την παράλειψην, τσιαι με τα παραμυθάκια του θείου Τσούκκα!
Ρε μανία με τα cornflakes... Εμεινεν του αποθημένο του καημένου...
Κύριε Τσούκα,
Συμφωνώ με τον "paragrafos" και τον Κωνσταντίνο Καλλίμαχο οτι
η ανάλυσή σας εμπνέει (πολύ σπάνιο στην εποχή μας).
Δύο σύντομα σχόλια για τα "comments" που ακολουθούν πιστά τις αναρτήσεις σας.
1) Προφανώς τα σχόλια προέρχονται από άτομα από διάφορα επίπεδα εξέλιξης/ συνειδητοποίησης.
2) Όταν ο λόγος κάποιου περιέχει λογική/ επιχειρήματα και δεν επικαλείται το πρόσωπό του ως αυθεντία π.χ. (αυθεντία) "Στο λέω εγώ επειδή ξέρω, εμπιστέψου με" τότε ο λόγος έχει (λογική) αξία τελείως ανεξάρτητη από αυτόν που τον εξέφρασε.
Σε αυτήν την περίπτωση έχει νόημα μόνο η κριτική της λογικής/ επιχειρημάτων και όχι του προσώπου (που εξέφρασε τα επιχειρήματα) γιατί απλούστατα το πρόσωπο δεν περιέχεται στον λόγο (και στην λογική).
Κλέφτη καλαμαρά
ΚΑΘΑΡΜΑ ΚΑΛΑΜΑΡΑ. ΒΡΗΚΕΣ ΛΕΦΤΑ ΜΕ ΤΟ ΤΣΟΥΒΑΛΙ. ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΑΜΙ ΣΟΥ ΠΑΛΙΟΚΑΛΑΜΑΡΑ.
Δημοσίευση σχολίου