Κυριακή 30 Μαρτίου 2008

Τα τρία κακά: ιδιώτης, ξένος, Γερμανός!

Διαβάζω στην «Αυγή»: «Στο πλευρό των τεχνικών του ΟΤΕ, οι οποίοι χθες το πρωί έκαναν κατάληψη στο κτίριο στο Μαρούσι, βρέθηκε ο [Χ], εκφράζοντας τη συμπαράσταση στον αγώνα τους […] Χαρακτήρισε απαράδεκτο το γεγονός ότι η πιο κερδοφόρα δημόσια ελληνική επιχείρηση θα περάσει στα χέρια ιδιωτών. «Ακόμα χειρότερο είναι να περνάει στα χέρια ξένων κι ακόμη χειρότερο γεγονός η ανάθεση της διοίκησης στα χέρια ξένων και μάλιστα της γερμανικής Deutsche Telekom», δήλωσε» (25/3/2008).

Κουίζ: ποιος είναι ο κ.Χ; Ο κ.Καρατζαφέρης; Όχι. Ο κ.Παπαθεμελής; Ούτε. Μήπως ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης; Λάθος. Ο κ.Μανόλης Γλέζος, διακεκριμένος αγωνιστής της αριστεράς, είναι το πρόσωπο στο οποίο αποδίδονται οι παραπάνω δηλώσεις. Τρία είναι τα κακά, κατ΄ αύξουσα σειρά, τα οποία, κατά τον κ.Γλέζο, συμβαίνουν στον ΟΤΕ: πρώτον περνάει στα χέρια ιδιωτών, δεύτερον, περνάει στα χέρια ξένων ιδιωτών, και τρίτον περνάει στα χέρια Γερμανών ξένων ιδιωτών. Τι χειρότερο θα μπορούσε να συμβεί από το να θέλουν να διοικήσουν τον ΟΤΕ οι απόγονοι του Χίτλερ; Ένας αντιστασιακός ξέρει καλύτερα…

Πως θεμελιώνει λογικά ο κ.Γλέζος το επιχείρημά του; «Με την ίδια λογική», είπε, «αν οι Έλληνες είναι ανίκανοι να διοικήσουν μια δημόσια επιχείρηση, πρέπει να κληθούν όπως διοικήσουν και την ίδια την Ελλάδα, οι ξένοι». Κάτι τέτοιο δεν γίνεται, άρα, οι «Έλληνες» είναι ικανοί να διοικήσουν τον ΟΤΕ, οπότε έξω οι «ξένοι». Αν, βέβαια, οι ξένοι αποχωρούσαν από τον ΟΤΕ, αυτός θα κατέρρεε πάραυτα, δεδομένου ότι οι διεθνείς θεσμικοί επενδυτές κατέχουν το 47,4% της επιχείρησης. Εικάζω όμως ότι κάτι τέτοιο δεν θα δυσαρεστούσε την Αλέκα, τον Αλέκο και τον μικρό Αλέξη, αφού θα επιτάχυνε την κατάρρευση του «συστήματος», για την οποία αόκνως εργάζεται η παλαιο- και νεο-κομμουνιστική αριστερά στην Ελλάδα.

Η εθνικόφρων αριστερά δεν έχει ιδιαίτερα καλές σχέσεις με τη λογική. Το γεγονός ότι παραχωρείται η διοίκηση της πρώην κρατικής εταιρίας τηλεπικοινωνιών σε μια αλλοδαπή ομόλογή της (αν και όταν αυτό συμβεί), δεν σημαίνει ότι οι «Έλληνες» είναι «ανίκανοι να τη διοικήσουν». Πολύ πιο εύλογα σημαίνει ότι η διοικητική, εμπορική και τεχνολογική τεχνογνωσία της σημαντικότερης Ευρωπαϊκής εταιρίας τηλεπικοινωνιών είναι μεγαλύτερη αυτής που διαθέτουμε και, άρα, κατ’ αρχήν, θα προσθέσει αξία στον ΟΤΕ. Όταν το ελληνικό κράτος συνάπτει αμοιβαία επωφελείς συμφωνίες με ξένες εταιρίες, δεν σημαίνει ότι είναι «ανίκανο» αλλά, τουναντίον, ευφυές. Ανίκανος είναι ο ψωροπερήφανος, αυτός που δεν έχει επίγνωση των ελλείψεων και των αδυναμιών του. Ικανός είναι αυτός που γνωρίζει τι δεν γνωρίζει και αναζητά τρόπους να το αποκτήσει.

Μπορώ να σκεφθώ χειρότερα πράγματα από το να μας διοικούν οι Γερμανοί. Να αποφασίζει για το ασφαλιστικό, ας πούμε, η κυρία Πετραλιά, για την «Ολυμπιακή» ο κ.Λιάπης, για τον πολιτισμό ο κ.Ζαχόπουλος, για τη χωροταξία ο κ.Λαλιώτης, και για τη λειτουργία των πανεπιστημίων οι διάφοροι αριστεροί τραμπούκοι. Αν μας διοικούσαν οι Γερμανοί, σκέφτομαι, ίσως να είχαμε αποκτήσει κτηματολόγιο, πιθανότατα δεν θα υπήρχαν 1500 παράνομες χωματερές, οι συντάξεις μάλλον θα ήταν καλύτερες, τα παιδιά προβεβλημένων πολιτικών δεν θα τύχαιναν προνομιακής μεταχείρισης από μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις υπό κρατική επιρροή (βλ. διορισμό της κόρης του κ.Μαγγίνα στον ΟΤΕ, απόσπαση της κυρίας Γεννηματά από την Εθνική Τράπεζα στη Βουλή), και σίγουρα θα είχαμε ένα στοιχειωδώς σοβαρό κράτος.

Κοιτάξτε με τι αποτελεσματικότητα ενήργησε τον περασμένο Φεβρουάριο το Γερμανικό κράτος στην πρόσφατη υπόθεση φοροδιαφυγής πλουσίων υπηκόων του και συγκρίνετε με τα δικά μας πεπραγμένα. Δεν είναι μόνο ότι η Αστυνομία επέδραμε σε σπίτια και γραφεία υπόπτων στις μεγαλύτερες γερμανικές πόλεις, ούτε ότι συνέλαβε για φοροδιαφυγή και διαπόμπευσε τηλεοπτικά τον επικεφαλής των Γερμανικών Ταχυδρομείων, αλλά ότι δεν δίστασε να πληρώσει 4,2 εκατ. ευρώ σε πληροφοριοδότη προκειμένου να αποκτήσει το CD με τα ονόματα των φοροφυγάδων!

Φαντάζεστε κάτι ανάλογο να συνέβαινε στην Ελλάδα; Ποιος επικεφαλής της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων θα έκανε παρόμοια συναλλαγή στο όνομα του δημοσίου συμφέροντος; Με τι αυτοπεποίθηση θα διώξει το οικονομικό έγκλημα κάποιος που το κύριο προσόν του είναι το κομματικό του αξίωμα; Με τι πόρους θα κάνει κάτι τέτοιο, ακόμα κι αν το ήθελε; Εδώ ένας εκδότης καταθέτει ένα υπέρογκο ποσό χρημάτων σε τράπεζα, αδυνατεί να δικαιολογήσει πειστικά την προέλευσή του, και διαπραγματεύεται με τους αρμόδιους τη μη δίωξή του! Η ελληνική «ιδιαιτερότητα» δικαιολογεί τα πάντα: από την κατάληψη του κτιρίου του ΟΤΕ, μέχρι την κομματικοποίηση της διοίκησης, την ανοχή και ενίοτε υποστήριξη οικονομικών εγκληματιών, και τον ψευδοπροοδευτικό απομονωτισμό.

Η εθνικόφρων αριστερά ανάγει την οικονομική ξενοφοβία και τον κρυπτο-ρατσισμό σε αρετές για να προστατεύσει τους θύλακες της ηγεμονίας της – τις ΔΕΚΟ και τα πανεπιστήμια. Μιλά για «αφελληνισμό» αγνοώντας, ηθελημένα, ότι η νομισματική πολιτική της χώρας αποφασίζεται στη Φρανκφούρτη, ότι στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά ιθαγενές είναι το ευρωπαϊκό (όχι το εθνικό), ότι οι μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις ελέγχουν αλλοδαπές επιχειρήσεις στα Βαλκάνια, ενώ φυσικά δεν παραλείπει να διεκδικεί μαχητικά κοινοτικούς πόρους. Τους «ξένους» θέλει να τους απομυζά, όχι να συνεργάζεται μαζί τους. Αντιλαμβάνεται την εθνική υπερηφάνεια φοβικά, όχι δημιουργικά∙ θέλει την Ελλάδα κλειστή στο μικρόκοσμό της, όχι ανοιχτή σε επιρροές. Το μικρό «έθνος» που οι μεγάλοι επιβουλεύονται έχει πάρει περίοπτη θέση στον αθεράπευτα μανιχαϊστικό λόγο της.

Η οπισθοδρόμηση σήμερα έχει κάτι που δεν είχε ποτέ στη χώρα μας: ένα ευυπόληπτο προσωπείο. Διαβάστε τις δηλώσεις του εθνικού συνθέτη, δείτε τις παραστάσεις του εθνικού ψυχαγωγού, ακούστε τις ομιλίες του εθνικού αντιστασιακού και θα καταλάβετε.

Ελαφρώς συντετμημένη εκδοχή του άρθρου αυτού δημοσιεύθηκε στην Καθημερινή, 30 Μαρτίου 2008

18 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πραγματικά δεν μπορώ να συμμεριστώ και να συμμετέχω στην ιεράρχηση των κρίσιμων διακυβευμάτων που κάνετε με το συγκεκριμένο άρθρο. Σε δημοκρατία ζούμε και ο κος Γλέζος και ο κάθε Γλέζος έχει το δικαίωμα της άποψής του, κι ας μη συμφωνώ μαζί του που δεν συμφωνώ, άσε δε που τον χρησιμοποιούν χωρίς να το καταλαβαίνει. Συμβαίνει αυτό, όταν μεγαλώνεις, αλλά όπως έγραψε και ο Αγγελικόπουλος στην Κ για τον Θεοδωράκη προσφάτως δεν θα σχολιάσει την επιστολή του από σεβασμό. Η αγωνία μου είναι άλλη και ζητάω συγνώμη Χαρίδημε Τσούκα που αλλάζω το θέμα. Θα ήθελα την προσωπική σας εκτίμηση για το επερχόμενο βέτο της Ελλάδας την Τετάρτη (μόλις διάβασα τον Παπαχελά), όχι σε βάθος δύο τριών μηνών, αλλά στο πλαίσιο της αλλαγής πλανητάρχη -με επικρατέστερο τον Ομπάμα-, ήτοι, πως θα μεταφρασθεί τότε;
Σας ευχαριστώ, ΒΣ.

vagnes είπε...

Τιμη και δοξα στον Μικη τιμη και δοξα στον Μανωλη...μεχρι χτες και για οτι εχουν προσφερει, εφ΄οσον κανενας δεν αμφιβαλλει για την προσφορα τους.
Ομως σημερα επιθυμω ενα κρατος, μια δημοσια διοικηση, ενα πανεπιστημιο, ενα νοσοκομειο, ενα ασφαλιστικο συστημα συγχρονο και φερεγγυο. Επιθυμω σχεδον ακριβως, τα αντιθετα απ' οτι μου προσφερει η Ελληνικη Διοικηση.
Επιθυμω να με αντιμετωπιζουν οπως αντιμετωπιζουν εναν Ευρωπαιο πολιτη που ζει στην Γερμανια, στην Αγγλια, στη Σουηδια, στη Φιλανδια.
Επειδη δεν μπορω να ζησω εκει, επιθυμω οι Ελληνικες κυβερνησεις να με κανουν να αισθανομαι σαν να ζω σ' αυτες τις προηγμενες Ευρωπαϊκες χωρες.
Αν δεν μπορουν ή δεν θελουν να ικανοποιησουν αυτην μου την επιθυμια, ας επιτρεψουν τουλαχιστον να με κυβερνησουν οι πραγματικοι Ευρωπαιοι που πιο πανω ανεφερα.

Ζηταω πολλα Χαριδημε Τσουκα;

Ανώνυμος είπε...

Αν και σαφώς έτσι έχουν τα πράγματα, αυτή τη φορά βρίσκω το άρθρο σας στο blog υπερφορτισμένο συναισθηματικά ("αριστεροί τραμπούκοι" κλπ). Είναι βέβαια δύσκολο να μην ταυτίζεται κανείς με αυτή τη φτηνή ρητορική της ελληνικής αριστεράς, αλλά τι να κάνουμε... μας έχετε κακομάθει με τα προηγούμενα, κομψότερα, άρθρα σας.

Χαρίδημος Τσούκας είπε...

@vagnes
Δεν νομίζω ότι ζητάς πολλά φίλε μου. Τίποτα το ουτοπικό δεν ζητάς παρά μόνο μια αξιοπρεπή κοινωνία. Ευτυχώς υπάρχουν κοινωνίες που έχουν προσεγγίσει αυτό το βαθμό αξιοπρέπειας, από τις οποίες μπορούμε να μάθουμε - αν φυσικά το επιλέξουμε...

@anonymous
Δεν μου είναι σαφές γιατί σας ενοχλεί η φράση "αριστεροί τραμπούκοι". Δεν ξέρω πόσο κομψή είναι (κρίνετέ το εσείς), είναι όμως ακριβέστατη. Ανθρωποι που καστρέφουν την κάλπη ψηφοφορίας, που προπηλακίζουν καθηγητές, που διαλύουν βίαια συνεδριάσεις πανεπιστημιακών οργάνων και κρατάνε τους καθηγητές ομήρους (όλα αυτά και άλλα είναι επαρκώς τεκμηριωμένα στον Τύπο) είναι τραμπούκοι - χρησιμοποιούν αυθαίρετη βία. Επιπλέον, αυτοπροσδιορίζονται ιδεολογικά αριστεροί. Κατά συνέπεια, δηλαδή κατά λογική συνεπαγωγή, είναι αριστεροί τραμπούκοι.

Υποψιάζομαι τις σας ενοχλεί: πιθανότατα θεωρείτε ότι οι δύο έννοιες δεν συνδυάζονται. Λάθος. Συνδυάζονται, όπως έχει δείξει η ιστορία. Οι στρατοπεδικές κομμουνιστικές κοινωνίες έδειξαν ότι μια εκδοχή της αριστεράς έχει εκλεκτικές σχέσεις με τη βία. Η εγχώρια δε (κομμουνιστική και κομμουνιστικογενής) αριστερά, μη διαθέτουσα εκλεπτυσμένη σκέψη, θεωρεί ότι οι δημόσιοι θεσμοί είναι απλώς οι θεσμοί του "αστικού" κράτους τους οποίους, όταν δεν μπορούμε να τους εκπορθήσουμε, μπορούμε να τους φθείρουμε με δυναμικές ενέργειες. Αυτό είναι το ιδεολογικό υπόστρωμα του αριστερού τραμπουκισμού. Το θέμα είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και θα άξιζε τον κόπο να το πραγματευθώ χωριστά σε άρθρο.

Ανώνυμος είπε...

Περίμενα καιρό ένα post ...,
αλλά η αναμονή μου εξαργυρώθηκε σήμερα το πρωί, που διάβασα τα "Τα τρία κακά..."

Πόσο δίκιο έχεις, πόσο δίκιο έχεις.
Βέβαια σε κάθε μπιζναδόρικη συμφωνία ξέρεις πολύ καλά και από θέσης ότι υπάρχουν και λεπτομέρειες πολύ σημαντικές.
Ουδόλως ενδιαφέρομαι για τον ΟΤΕ αλλά νομίζω ότι υπερβάλεις για τους Γερμανούς. Οσο για τους εθνικόφρονους αριστερούς θα σου θυμίσω τον ουροβόρο όφιν.

tractatus είπε...

Κε Τσούκα, ο Μανόλης Γλλέζος και ο Μίκης θεοδωράκης είχαν την κατάλληλη εποχή τη σωστή θέση και επειδή αυτό ξεπερνούσε κατά πόλύ το μέσο όρο μιάς εποχής που όλα τάσκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά, είναι σεβαστά πρόσωπα για μένα, ακόμα και μέσα απο τις σημερινές τους αντιθέσεις με την εποχή που διανύουμε. Μακάρι να μέναμε σε αυτών τις δηλώσεις...αλλά υπάρχουν κάποιοι που ενώ ποτέ δεν έκαναν στο ελάχιστο απο εκείνα που έκαναν αυτοί, σήμερα κάνουν τους αριστερούς κι όχι μόνο με δηλώσεις....

Ομως, δεν θα πιαστούμε απο ακραίο για να πάμε σε ένα άλλο ακραίο που λέει οτι επειδή εμείς δεν μπορούμε να διαχειριστούμε, τότε πάμε στο ξένο που διαχειρίζεται καλύτερα. Γιατί δεν σκεφτήκατε ούτε μια στιγμή να κάνουμε το δικό μας καλύτερο...δλδ δεν έχουμε καμία ελπίδα παρ' εκτός αν το δημόσιο και το ιδιωτικό μας το διαχειριστούν ξένοι; Δλδ η λογική σας βεβαιώνει οτι οι ξένοι επενδυτές θα είναι σίγουρα καλύτεροι κι αν τελικά πράγματι είναι...οτι θα το κάνουν χωρίς ίδιο όφελος και στόχο για το μέλλον; Η δεν μας πειράζουν αυτά τα δυο; Δλδ και να 'φάνε' αν είναι ξένοι και να εγκατασταθούν για πάντα μέσω πολυεθνιών για πάντα;

Συμφωνώ σε αυτό: " Ικανός είναι αυτός που γνωρίζει τι δεν γνωρίζει και αναζητά τρόπους να το αποκτήσει" αλλά γιατί δεν θα έπρεπε τόσοι Ελληνες για παράδειγμα που ζούν στο εξωτερικό να μην είναι εκείνοι που θα κάνουν γνωρίζοντας τις αντίστοιχες μελέτες...ο πολιτικός δεν είναι ο τεχνοκράτης κε Τσούκα είναι ο 'μεσάζων' για να βρεθεί ο κατάλληλος με την τεχνογωνσία και να υλοποιήσει το εκάστοτε πρόγραμμα γιατί εμείς οι πολίτες κρίνουμε το πρόγραμμα των κομμάτων...δεν είναι υπεραπλουστευτικό αυτό το "κάθε ξένος τίμιος ενω κάθε Ελληνας άχρηστος και απατεώνας"...Νομίζω οτι υπερβάλλετε...τα πράγματα δεν διορθώνονται απο σωτήρες, διοθρώνονται επιμεριστικά και απο αυτούς αλλά αυτό που οφείλουμε να κάνουμε ΕΜΕΙΣ είναι να γινόμαστε καλύτεροι κι όχι να αποσυρόμαστε ως οι χειρότεροι που δεν έχουν καμία πιθανότητα να γίνουν καλύτεροι...
Με στεναχωρήσατε πάντως...:)

Ανώνυμος είπε...

Αν και τιμώ τον κ.Γλέζο και τους αγώνες του, εδώ θα διαφωνήσω.
Έχουμε ήδη εμπειρία από διοικητές δημόσιους λειουργούς, από την ελληνική νοοτροπία λειτουργίας των ΔΕΚΟ. Ας δούμε τη διοίκηση των Γερμανών πριν κάνουμε κρίτική. Άλλωστε στο αεροδρόμιο μέχρι στιγμής οι Γερμανοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά.
Οι Γερμανοί δεν είναι μόνο οι κακοί ναζί που έσυραν τον κόσμο σε έναν πόλεμο. Είναι επίσης ένας λαός που έχει να δείξει σημαντικά επιτεύγματα σε τομείς όπως οι επιστήμες, η τέχνη και η διανόηση.

Ανώνυμος είπε...

τοσα χρονια αριστεροσυνη και αντιδεξιοσυνη πουλαγε το πασοκ. τοσα χρονια ο καθε κυριος Θεοδωρακης, Γλεζος, Σαββοπουλος, Λαζοπουλος κλπ που ηταν χαιδεμενο παιδι των ιδεολογικων μηχανισμων του κρατους (βλεπε επιχορηγησεις, γιρτες συμφιλιωσης, ηρωδεια κλπ) με τις πλατες των σοσιαλιστων πεταγε το λαικιστικο του ξερασμα.
τοσα χρονια μια ο κακος Σαμαρας, μια η επαρατος και δεν ξερω γω τι αλλο κατηγορουνταν για τον οπισθοδρομισμο της κοινωνιας. Στην θεση του δεξιου Νικου Μαστορακη πηγε ο αριστερος Ανδρεας Μικρουτσικος. Απεναντι στο Στεμμα που εξεδιδε ο Καρτζαφερης ηρθαν τα Νιτρα και Κλικ του Πετρου Κωστοπουλου.
Τοσα χρονια ο αριστεριστικος λαικισμος του ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ιδιο συνδικαστικο κανιβαλλισε στα θυματα της Μακρονησου με φτηνο αντιδεξιισμο και παρηγαγε πολιτικες στελεχαρες τυπου Κιμωνα Κουλουρη, Κωστα Λαλιωτη κλπ.
Με λιγα λογια κυριε Καθηγητα πολλες φορες μας εχετε κανει κοινωνο των σοσιαλδημοκρατικων σας αποψεων, πιστευεται οτι το ΠΑΣΟΚ ειτε του Γιρωργου, ειτε του Βαγγελη ειτε του οποιουδηποτε θα μπορεσει να πολιτευτει ως μοντερνο κεντρωο κομμα? Εγω δεν το νομιζω διοτι ανεθρεψε και εβγαλε απο τα σπλαχνα του τον αριστεριστικο, λαιφλαισταιλιτικο, συνδικαλιστικο λαικισμο. Οχι πως η Δεξια ειναι καλυτερη.

Greek Rider είπε...

Συμφωνώ μαζί σας και δυστυχώς αυτά που λέτε είναι μονόδρομος έτσι όπως είναι σήμερα ο κόσμος. Θα πρέπει όμως κάποια στιγμή πέρα από βίαιες αντιδράσεις να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε (ατομικά στην αρχή και μετά συλλογικά) οτι η απαίτηση για μεγάλες ετήσιες αυξήσεις κερδών, η απαίτηση για συνεχή αύξηση της παραγωγικότητας, της όλο και μεγαλύτερης καταναλωτικότητας δεν οδηγεί σε καμία πραγματική μακροπρόθεσμη πρόοδο. Τι σημασία έχει αν αγοράσουμε ένα καινούργιο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο αν με αυτό θα μολύνουμε επιπλέον το περιβάλλον ενώ ταυτόχρονα δεν θα σταματήσουμε να ποθούμε και νέα προιόντα για κατανάλωση με ψυχαναγκαστικό σχεδόν τρόπο. Αν δεν καταφέρουμε σταματήσουμε αυτή τη συμπεριφορά εγκαίρως θα μας σταματήσει η συμπεριφορά λόγω των συνεπειών της.Νομίζω καταλαβαίνετε αν και το σχολιό μου υπερβαίνει τα εθνικά μας σύνορα. Επίσης τα όρια των εργασιακών δικαιωμάτων και οι στόχοι της επιχείρησης (γενικά) είναι πολύ μπερδεμένο θέμα. Θα πρέπει δηλαδή να έχει μια επιχείρηση χ% αύξηση βραχυπρόθεσμων κερδών κάθε χρόνο. Μήπως θα ήταν καλύτερα τα μικρότερα κέρδη αλλά πιο διατηρήσιμα μακροπρόθεσμα και με μεγαλύτερο σεβασμό στην κοινωνία,περιβάλλον,εργαζόμενους,πελάτες (πολύ μεγαλύτερο σεβασμό). Τα όρια μπαίνουν από τις εποχές, τις ανάγκες των εποχών και πιστεύω είναι πολύ υποκειμενικά. Όλα αυτά ανεξάρτητα με το τι γίνεται διαχειριστικά στη χώρα της μπανανίας την Ελλάδα αλλά και σε σχέση με αυτά.

pale είπε...

να θυμησω οτι η δεξια ειναι η παραταξη των μεγαλων εθνικων επιλογων που ιστορικα δικαιωθηκαν,ητε στον εμφυλιο ητε για την ενταξη στην εοκ κτλ.σημερα φυσικα τα παραδοσιακα στερεοτυπα δεξιας αριστερας ειναι ξεπερασμενα.ο μπλερ-αριστερος- στην αγγλια ακολουθησε φιλελευθερη πολιτικη με την αγγλια να αναπτυσετε ραγδαια.ο εθνικος συνθετης και ο εθνικος αγωνιστης ειναι μυαλα ξεπερασμενα.δεν χρειαζομαστε ανθρωπους δογματικους.για να παει η χωρα μπροστα θελει ανθρωπους ανεξαρτητως ιδεολογιας επαγγελματιες με βαθεια συναισθηση του καθηκοντος. κυριε καθηγητα για μια φορα ακομη συνχαρητηρια για το αρθρο σας.αποδεικνυεται οτι σε αυτον τον τοπο καποιοι επιμενουν να σκεφτονται λογικα

Ανώνυμος είπε...

Ο Χ.Τσούκας έχει πολές φορές αδικήσει τον εαυτό του και το πλέγμα ιδεών που προσφέρει στην δημοσιότητα.
Ενώ μας καταθέτει μια διεισδυτική αναλυτική οπτική για το παρόν και το μέλλον,με χειρουργική ακρίβεια και οξύνοια,ταυτόχρονα "κολάει" σε άγονες αντιμαχίες.
Να μηλάμε για τον καθόλα τιμώμενο Γλέζο ,ως να σηματοδοτεί κάτι το ουσιαστικό σήμερα ,είναι απώλεια χρόνου.
Η δε θεματολογία του αριστερού τραμπουκισμού,σε μια χώρα του "ξέρεις πιος είμαι εγώ ρε συ?" δεν καταλαβάινω σε τι θα μας διαφωτήσει.
Χαμηλή θεσμική συγκρότηση , ανύπαρκτη εμπιστοσύνη ,καθώς διασχίζουν εγκάρσια όλη την κοινωνία έχουν να μας δώσουν πολλά παρατράγουδα ακόμα.
Θα καλούσα τον Χ.Τσούκα να επενδύσει τον χρόνο του και νας μας προσφέρει τις πάντα γόνιμες σκέψεις του σε κάτι πιο ερεθιστικό
Ασφαλιστικό,Μακεδονικό,Χρηματοοικονομική Αστάθεια κλπ,αξίζουν την προσοχή του ,και την αναμονή μας

Ανώνυμος είπε...

Εγω διαφωνω καλα κανει ο κ. Τσοουκας και μιλαει για τον κ. Γλεζο απο τη στιγμη που απο αυτος αποτελει την αφορμη για να αναλυσει τις παθογενειες της εθνικοφρονος αριστερας , οπως πολυ επιτυχημενα τονιζει. Καθηγητά συνεχίστε ακάθεκτος

Καππαδόκης είπε...

Δηλαδή δεν έχω καταλάβει τι ζητάμε. Ζητάμε μια ξένη εταιρεία να έρθει και να βάλει τα ωραία χρήματα της σε μια εταιρεία του Δημοσίου και το Δημόσιο να εξακολουθεί να διοικεί την εταιρεία και φυσικά να διαχειρίζεται και τα χρήματα των ξένων, των Γερμανών στην περίπτωση του ΟΤΕ. Και οι Γερμανοί γιατί να επενδύσουν στον ΟΤΕ; Για να πάρουν τα μερίσματα από τα κέρδη του;

Οσο για τις διάφορες ηρωικές μορφές της σύγχρονης ιστορίας μας η επιτυχία τους και η αναγνώριση του έργου τους στον τομέα τους δεν τους καθιστά αυτόματα ούτε παντογνώστες ούτε κριτές των πάντων. Τους τιμούμε και τους σεβόμαστε για την εως τώρα πορεία τους αλλά αυτή η πορεία δεν τους δίνει κανένα περισσότερο δικαίωμα από σας η από μένα στην έκφραση γνώμης για όσα συμβαίνουν η για όσα θα συμβούν σ αυτό τον τόπο.

Meropi είπε...

Χαρίδημε μου καλημέρα.
Βλέπω ότι έχεις γίνει στόχος αυτών που διασπείρουν ιούς. Το προηγούμενο από μένα μήνυμα είναι απ' αυτά.
SOS ΣΒΗΣΕ ΤΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΑΝΟΙΞΕΙΣ, ΟΥΤΕ ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ.

-Ως προς το θέμα μας τώρα. Εγώ όταν διάβασα για τη συνεργασία της Γερμανικής Εταιρείας με ΟΤΕ να πω την αλήθεια μου φάνηκε φυσιολογικό, σκέφτηκα μάλιστα ότι θα βάλουν μια τάξη. Εξάλλου η παρόμοια συνεργασία με το Δημόσιο στο Διεθνή μας Αερολιμένα μια χαρά προχωρά. Δεν καταλαβαίνω γιατί αντιδρούν. Ο άντρας μου λέει ότι επειδή αφορά τον ευαίσθητο τομέα των Τηλεπικοινωνιών. Και τι μ' αυτό;; Θα κάνουν κατασκοπία; Αστείο μου φαίνεται.
Βέβαια έχω μια αντίρρηση σ' αυτά που λες ως προς το Κράτος. Ότι αν μας διοικούσαν οι Γερμανοί θα είχαμε καλύτερα αποτελέσματα. Νομίζω ότι κι εσύ ρητορικά το λες. Άλλο η επιχειρηματικότητα σε εταιρείες (που σίγουρα θέλουν να πάνε καλά για να έχουν κέρδος) και άλλο η διοίκηση του Κράτους. Το δικό τους κράτος σίγουρα το διοικούν καλύτερα από ότι εμείς το δικό μας. Το ξένο Κράτος όμως δεν θα το διοικούσαν το ίδιο, θα το βλεπαν ως Κατακτητές. Επαναλαμβάνω όμως ότι κατάλαβα ότι δεν κυριολεκτείς.

Χαρίδημος Τσούκας είπε...

Ευχαριστώ για τα σχόλια. Χρωστάω μια πάντηση στην Ελένη (tractatus). Λυπάμαι που σε στενοχώρησα Ελένη μου. Τα έχει αυτά ο δημόσιος διάλογος. Ενα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία κάθε ζωντανού διαλόγου είναι η σχετική μη προβλεψιμότητά του. Ακόμα κι όταν γνωρίζεις το στίγμα του συνομιλητή σου, αυτός πάντοτε μπορεί να σε εκπλήξει (εν προκειμένω, να σε στενοχωρήσει). Μόνο ένας διάλογος με την κυρία Παπαρρήγα και τους ομοίους τους δεν θα εμπεριείχε την έκπληξη.

Επί της ουσίας: (1) Οποιος θεωρεί ότι η πολιτική είναι μια έλλογη δραστηριότητα, πρέπει να αρνείται να ιεροποιεί τους ήρωες. Αρνούμαι να κάνω ανθρώπους που εκτιμώ εικονίσματα. Ο δημόσιος λόγος τους καθενός κρίνεται δημοσίως - δια του λόγου. Στο άρθρο μου δεν αποτίμησα το έργο του Μ. Γλέζου, αλλά αξιολόγησα μια συγκεκριμένη δήλωσή του και το πνεύμα που τη διέπει - πνεύμα ξενοφοβίας, προκατάληψης και δογματικού κρατισμού. Δεν επέδειξα, νομίζω, έλλειψη σεβασμού. Αντέλεξα επιχειρήματα, αν και εμποτισμένα με ένα λεπτό ειρωνικό ύφος. Η λεπτή ειρωνεία, ακόμα και η εκλεπτυσμένη πολεμική, είναι γνωρίσματα της δημόσιας ρητορικής. Οι αρχαίοι τόξεραν πολύ καλά.

(2) Εννοείται ότι όταν εκφράζω την επιθυμία να μας κυβερνάνει οι Γερμανοί, χρησιμοποιώ ένα σχήμα λόγου. Εν μέρει βέβαια, κάτι τέτοιο συμβαίνει, και ουδόλως με ενοχλεί: η συμμετοχή μας στην ΕΕ σημαίνει σε κάποιο βαθμό εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας σε υπερθνικά όργανα. Είναι δική μας επιλογή όμως, η οποία μόνο καλά έφερε στη χώρα. Στην ουσία, όμως, χρησιμοποίησα ένα σχήμα λόγου για να εκφράσω την αηδία μου με τα ισχύοντα στη χώρα μας. Παρεμπιπτόντως, εκεί που οι Γερμανοί αγοράζουν παλιά σπίτια ανά την Ελλάδα (π.χ. Μάνη, Σύμη, κλπ) να αναπαλαιώνουν υποδειγματικά. Οι άνθρωποι έχουν αίσθηση παράδοσης. Ξέρω πολλούς Ελληνες που τα γκρεμίζουν!

tractatus είπε...

-"Μόνο ένας διάλογος με την κυρία Παπαρρήγα και τους ομοίους τους δεν θα εμπεριείχε την έκπληξη" συμφωνώ :)

-"Ο δημόσιος λόγος τους καθενός κρίνεται δημοσίως - δια του λόγου. Στο άρθρο μου δεν αποτίμησα το έργο του Μ. Γλέζου, αλλά αξιολόγησα μια συγκεκριμένη δήλωσή του και το πνεύμα που τη διέπει - πνεύμα ξενοφοβίας, προκατάληψης και δογματικού κρατισμού. Δεν επέδειξα, νομίζω, έλλειψη σεβασμού"
(1)Δεν είπα κάτι απο τα παραπάνω, το αντίθετο μάλιστα...έβαλα στην σωστή εποχή τα πράγματα....και επι του ουσιαστικού

(3)Δέχομαι αυτά που λέτε ως σχήμα λόγου. Ομως, θα μπορούσατε αντί το σχήμα και την αντιπρόταση που, πράγματι υπάρχει ήδη και εξαιτίας της ΕΕ αλλά και εξαιτίας της ικανότητας Γερμανών, Αγγλων, Σκανδιναβών κ.λ.π.,
- να αντιπροτείνεται κάτι για τη δημιουργικότητα των Ελλήνων που δεν διαχειρίζεται σωστά ο,τι της δίνεται ως εθνικός πλούτος...

Απο τα κείμενά σας και την παιδεία σας φαίνεστε ένας πνευματικός άνθρωπος που μπορεί να κάνει δημιουργικές προτάσεις αντί να περνάει στην αντίπερα όχθη, 'κλωτσώντας' ή ισοπεδώνοντας την όποια δυνότητα των Ελλήνων να διαχειριστούν ίδια συμφέροντα. Αν με σταναχωρέσατε, λοιπόν, δεν ήταν γιατί δεν αναγνώρισα τα χαρακτηριστικά του δημόσιου διαλόγου...αλλά γιατί ενώ εσείς γνωρίζετε απο μεθόδους και παροτρύνσεις -ακόμα και ως ακαδημαϊκός δάσκαλος- δεν επιλέξατε να το πράξατε για τους συμπατριώτες σας... που
παρ' όλα αυτά, όντας κάτοικος στο εξωτερικό, μπορεί και να τους συμπαθείτε περισσότερο απ' οτι συμπαθούν οι εν Ελλάδι κάτοικοι ο ένας τον άλλον.

Ελπίζω να έγινα κατανοητή :)

Χαρίδημος Τσούκας είπε...

@tractatus
Εγινες κατανοητή Eλένη. Ισως το σχήμα λόγου που χρησιμοποίησα να μην είναι το καλύτερο δυνατό. Κι εμένα με πληγώνει να βλέπω τη χώρα μου ανίκανη να διαχειριστεί τη δημιουργικότητα των ανθρώπων της, η οποία προς το παρόν κυρίως διοχετεύεται κυρίως στην εξεύρεση μεθόδων φοροδιαφυγής, αυθαίρετης δόμησης, ντόπινγκ και καταστρατήγησης των νόμων. Δημιουργικούς ανθρώπους συναντώ κάθε μέρα στην Ελλαδα. Αυτό που δεν συναντώ είναι δημιουργικούς θεσμούς. Οι χώρες ευημερούν όταν έχουν τους κατάλληλους θεσμούς οι οποίοι αξιοποιούν τη δημιουργικότητα των ατόμων.

Οταν αντιπαραβάλλω την Ελλάδα με τη Γερμανία δεν το κάνω για να μειώσω τη χώρα μου (δεν έχω τέτοια κόμπλεξ), αλλά για να δείξω τι της λείπει και, κυρίως, για να δείξω ότι έννοιες όπως εθνική αξιοπρέπεια και περηφάνεια, όταν δεν εδράζονται σε συγκεκριμένα επιτεύγματα, όταν δηλαδή δεν παράγονται από τη λειτουργία των θεσμών, εκπίπτουν στην καλύτερη περίπτωση σε κενή μπαρουφορλογία, στη χειρότερη σε εθνολαϊκιστική προπαγάνδα. Οποιος αγαπά τη χώρα του συνειδητοποιεί τις ελλείψεις της, πασχίζει να μάθει από τους άλλους και, κυρίως, νοιώθει ότι μετέχει των θεσμών της για τη βελτίωση των οποίων μοχθεί.

Στην αρθρογραφία μου δεν μου αρέσει να δίνω παροτρύνσεις, αλλά να αναλύω νοοτροπίες και συμπεριφορές. Αυτό κατα τη γνώμη μου πρέπει να κάνει ένας σοβαρός κοινωνικός επιστήμονας. "Σκέψου και κανε ότι θες" είναι το μότο μου (παράφραση του χριστιανικού: αγάπα και κάνε ότι θες). Η σκέψη είναι εξαιρετικά δύσκολο επίτευγμα - ελλοχεύουν οι ιδεοληψίες, οι ανασφάλειες, οι κοινωνικές συμβάσεις, οι κεκτημένες συνήθειες, οι υποσυνείδητες φοβίες και επιθυμίες. Στο μέτρο που η ανάλυσή μου είναι διαυγής, ελπίζω ότι φέρνει στην επιφάνεια μοτίβα συμπεριφρών και νοοτροπιών, η επίγνωση των οποίων κάνει την πράξη μας διαυγέστερη. Ως έλλογο όν που επιδιώκω να είμαι, με ενδιαφέρει η διαυγής πράξη.

ΥΓ. Λεπτομέρεια: δεν είμαι κάτοικος εξωτερικού. Στην Αθήνα, κυρίως, κατοικώ, τα προβλήματα της χώρας μου δεν τα βιώνω απέξω, αλλά απο μέσα. Στην Αγγλία πηγαινοέρχομαι. Τη νοοτροπία της Βόρειας Ευρώπης την ξέρω καλά (24 χρόνια έχω συνάφεια μαζί της) - και τα καλά της και τα κακά της. Αν και οφείλω τη διανοητική μου συγκρότηση κυρίως στη βρετανική κουλτούρα, για την Ελλάδα παθιάζομαι, αυτή είναι η χώρα μου, σε αυτήν θέλω να ζήσουν οι κόρες μου.

tractatus είπε...

Το είχα δει το σχόλιο αλλά είδα και το νέο post και είπα να μη σχολιάσω...αλλά θα το κάνω τώρα.
Επιτρέψτε μου,λοιπόν, να συμπληρώσω οτι θεσμοί υπάρχουν και μερικές φορές είναι και παραπάνω δημοκρατικοί αλλά δεν υπάρουν οι κατάλληλοι άνθρωποι να τους διαχειριστούν σωστά....και γι' αυτό επιδιώκουν να τους φέρουν στα μέτρα τους.
Θέλετε να πάρετε τα ΑΕΙ που έτσι ή αλλιώς θα έπρεπε να είναι αυτοδιοικούμενα; Ε, λοιπόν το θεσμικό πλαίσιο -έστω αυτο που είναι τώρα- υπάρχει...εσωτερικά, όμως, το πλαίσιο προσαρμόζεται αναλόγως....

Γί' αυτό συμφωνώ σε όλα οσα υποστηρίζεται στη β παράγραφο και γι΄αυτό ...'διαμαρτυρήθηκα'. Γιατί το θέμα είναι να κάνουμε τη πατρίδα μας καλύτερη χωρίς λαϊκισμούς(τους απεχθάνομαι), τσιτάτα(επίσης) και προγονολατρείες...εθνικιστικές κορώνες κ.α. που συνεχώς μας αποπροσανατολίζουν απο την πραγματικότητα που είναι η αξιοποίηση αυτού που έχουμε...γιατί έχουμε...!!!


Μιάς και αναφέρετε το θέμα της παρότρυνσης στο οποίο συμφωνώ ακριβώς για να παράγεται σκέψη...ωστόσο, ο καθένας έχει τον τρόπο του, πράγματι. Δλδ δεν χρειάζεται, κατά την ταπεινή μου άποψη, να απορρίπτουμε μετά βδελυγμίας και μάλιστα προτείνοντας μετα θαυμασμού άλλον, ακριβώς για να προτρέψουμε...ίσως έτσι μάλιστα δημιουργούμε και αντίδραση...δεν είναι δόκιμο ψυχολογικά να πηγαίνεις στον φτωχό και να του λές: κοίτα αυτός είναι πλούσιος κι εσύ απορρίπτεται...μπορεί να σας φανεί ηθικοπλαστικό αλλά δεν είναι. Εχει να κάνει καθαρά με την ψυχολογία και μάλιστα ο Ελληνας κατ' εξοχήν συχτηρίζει τον εαυτό του και θαυμάζει τους ...ξένους...οπότε δεν ξέρω αν έχει νόημα....Επομένως για να κλείσω με τη διαύγεια...η διαύγεια νομίζω έχει να κάνει και με την περίπτωση.Δεν λές σε όλους τα ίδια για το ίδιο θέμα...δυστυχώς κι ευτυχώς ο καθένας είναι μια διαφορετική μονάδα και πρέπει ως διαφορετικός ν' αντιμετωπίζεται. Ανθρώπινο.

Και τέλος,θα ήθελα να σας επισημάνω και κάτι που το προσπερνάμε. Ευρωπαϊκή ιστορία κι επομένως κουλτούρα και μέθοδο δεν έχουμε τόσο γιατί δεν έχουμε ζήσει παρόμοια ιστορικά όσο για γιατί δεν έχουμε διδαχθεί ευρωπαϊκή ιστορία και πολιτισμό στο σχολείο σε καμία βαθμίδα. Αυτό δημιουργεί προβλήματα τόσο κατανόησης όσο και συνοχής με τους άλλους ευρωπαίους πολίτες. Κι επομένως το θέμα της συνεννόησης στον εργασιακό χώρο είναι αρκετά δύσκολο ακόμα και σε επίπεδο απορρόφησης προγραμμάτων ή διάχυσής τους στην ελληνική επικράτεια προς όφελος της χώρας μας ή ακόμα και συγκράτησης προστίμων....δεν έχουμε μάθε να διαχειριζόμαστε αλλά και να ερνηνεύουμε...

Αλλά μη σας ζαλίζω άλλο....εύχομαι γι' αυτό που πονάμε να κάνουμε πάντα και το σοφότερο στο βαθμό που μας αναλογεί...:)
Ευχαριστώ.