Παρασκευή, 20 Ιουνίου 2008

«Διαφανώς αδωρότατοι;»


«Η Ελλάδα είναι η πιο διεφθαρμένη χώρα της Ευρώπης», δήλωσε στη δίκη που άρχισε τον περασμένο Μάιο στο Μόναχο το πρώην στέλεχος της Siemens κ.Σίκατσεκ. Ως διαχειριστής των «μαύρων ταμείων» της εταιρίας κάτι θα ξέρει. «Οι μίζες ήταν ένα κοινό μυστικό στη Siemens», πρόσθεσε. «Ήταν γνωστή πρακτική σε μένα και σε άλλους ότι πληρώναμε προμήθειες για να κερδίζουμε συμβόλαια». Η ταρίφα είναι τώρα γνωστή: το 2% του ετήσιου τζίρου της εταιρίας φέρεται να διοχετεύονταν σε παράνομες πληρωμές πολιτικών, κομμάτων και στελεχών δημοσίων οργανισμών. Ο οικονομικός διευθυντής του τομέα τηλεπικοινωνιών της μητρικής εταιρίας κ.Κουτσερόιτερ ανέφερε στην κατάθεσή του τα εξής: «Ο κ. Χριστοφοράκος [διευθύνων σύμβουλος της Siemens Hellas] επιχείρησε να με πείσει ότι αυτές οι πληρωμές ήταν αναγκαίες, εξηγώντας μου […] ότι εξαιτίας του επικείμενου εκλογικού αγώνα […] θα έπρεπε να γίνουν πληρωμές [...] στα κόμματα στην Ελλάδα. Είπε ότι κάτι τέτοιο ήταν η συνηθισμένη διαδικασία στην Ελλάδα […]. Ήθελε έτσι να χρηματοδοτήσει και τα δύο μεγάλα κόμματα για να διασφαλίσει ότι σε κάθε περίπτωση οι πολιτικοί θα παρέμεναν ευνοϊκά προσκείμενοι στη Siemens».

Η βελτιστοποιητική λογική της Siemens ήταν ατράνταχτη: μεγιστοποιείς την πιθανότητα να είσαι η ευνοούμενη εταιρία του ελληνικού κράτους αν δωροδοκείς στελέχη και των δύο κομμάτων εξουσίας. Η κοινωνιολογική οξυδέρκεια της Siemens ήταν αξιοσημείωτη: στην Ελλάδα έτσι γίνονται οι δουλειές – αν θέλεις να κάνεις μπίζνες ή να έχεις συναλλαγές με το ευρύ και βαθύ κράτος, πρέπει να λαδώσεις. Δεν νομίζω να υπάρχει Έλληνας πολίτης που δεν θα συμμερίζονταν αυτή την παρατήρηση. Οι Γερμανοί επιβεβαιώνουν κάτι που, όσοι έχουμε τη δυστυχία να είμαστε Έλληνες, γνωρίζουμε καλά.

Ότι η Siemens έβρισκε πρόθυμους διεφθαρμένους πολιτικούς δεν είναι αξιοπερίεργο. Ο πολιτικός αμοραλισμός στη χώρα είναι τέτοιος που εύκολα μπορώ να φανταστώ πολιτικούς να λαδώνονται με την ίδια ευκολία που αλλάζουν αυτοκίνητο. Αρκεί να δει κανείς τον πολυτελή τρόπο ζωής αρκετών από αυτούς για να καταλάβει. Εξίσου ενδιαφέρον, όμως, είναι και οι «χορηγίες» και οι «διευκολύνσεις» της Siemens, στο μέτρο που αποκαλύπτουν ένα νομιμοφανές πλέγμα σχέσεων πολιτικών-επιχειρήσεων, το οποίο είναι περισσότερο διαβρωτικό για τη δημοκρατία ακόμη και από τις ίδιες τις μίζες. Η παρανομία, όταν αποκαλύπτεται, καθιστά εμφανείς τις ευθύνες των εμπλεκομένων, ενώ η νομιμοφάνεια συγκαλύπτει. Με την παρανομία ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε, με τη νομιμοφάνεια όχι. Η διαπλοκή είναι χειρότερη από τη διαφθορά, ακριβώς γιατί είναι πιο ύπουλη.

Είναι ειρωνικό ότι μέλη της οικογένειας του πολιτικού που επινόησε τον όρο «διαπλεκόμενα», έγιναν αποδέκτες προνομιακής μεταχείρισης από τη Siemens! Τα πιστωτικά ή απλήρωτα τιμολόγια μελών της οικογένειας Μητσοτάκη δεν είναι παράνομες πράξεις, αλλά δεν συνιστούν και «άριστες πρακτικές». Στο μέτρο που οι εμπλεκόμενοι πολιτικοί αναγνωρίζουν την «κοινωνική σχέση» που τους συνέδεε με τον κ.Χριστοφοράκο, γιατί να μην υποθέσει κανείς ότι η εταιρία του έκανε «δώρα» σε ευυπόληπτους φίλους της; Τι πιθανότητες θα είχατε εσείς κι εγώ να λάβουμε πιστωτικό τιμολόγιο για μια συναλλαγή μας με τη Siemens; Μια περιβαλλοντική οργάνωση και η Νεολαία ΠΑΣΟΚ (την εποχή μάλιστα που το ΠΑΣΟΚ κυβερνούσε), είχαν τις ίδιες πιθανότητες να λάβουν χορηγία 15000 ευρώ από τη Siemens; Η κόρη σας θα είχε τις ίδιες πιθανότητες με την κόρη του (τότε) υπουργού κ.Μαγγίνα να προσληφθεί από τον κ.Βουρλούμη στον ΟΤΕ; Όποιος διαθέτει κοινή λογική, θέτει εύλογα ερωτήματα. Κι όποιος έχει λερωμένη τη φωλιά του ψελλίζει αμήχανες δικαιολογίες.

Τα εύλογα ερωτήματα της κοινής λογικής και οι μη πειστικές απαντήσεις που τα συνοδεύουν διαβρώνουν τη σχέση εμπιστοσύνης που πρέπει να συνδέει τους πολίτες με τους εκπροσώπους τους. Ο Θουκυδίδης εκθειάζει το πολιτικό ανάστημα του Περικλή, περιγράφοντάς τον, μεταξύ άλλων, «διαφανώς αδωρότατο». Ο πολιτικός που παίρνει «διευκολύνσεις» ή «δωράκια» από επιχειρήσεις χάνει το πολιτικό του κύρος, δεν μας πείθει για την αδιάβλητη κρίση του, δεν μπορεί να λειτουργήσει παιδαγωγικά προς τον «δήμο» κι ούτε, φυσικά, μπορεί να «άγει» τον «δήμο» προς τη λήψη ορθών αποφάσεων.

Υποψιάζομαι, όμως, ότι τέτοια υψιπετή θέματα δεν απασχολούν την πλειονότητα των πολιτικών μας. Οι άνθρωποι έχουν συνηθίσει στην ατιμωρησία.. Η βουλευτική ασυλία τους προστατεύει από κοινά αδικήματα που θα έστελναν στη φυλακή οποιονδήποτε άλλο πολίτη. Μπορούν να υπερβαίνουν τις προεκλογικές δαπάνες τους γνωρίζοντας ότι η Βουλή θα τους απαλλάξει. Μπορούν να δηλώνουν ό,τι θέλουν στο «πόθεν έσχες», με τη βεβαιότητα ότι κανείς δεν θα τους ζητήσει να δικαιολογήσουν το «πόθεν». Ο νόμος περί ευθύνης υπουργών καθιστά σχεδόν αδύνατη την ποινική δίωξή τους. Σε ένα τέτοιο κλίμα γιατί να μην αποδεχθούν μερικοί «δωράκια» από επιχειρήσεις, τα οποία θα επιστρέψουν αργότερα με το δικό τους τρόπο;

Ότι το Ελλαδικό πολιτικό σύστημα είναι σάπιο το γνωρίζουμε από πρώτο χέρι. Ότι η πολιτική σήψη καθηλώνει τη χώρα στην υπανάπτυξη, αποδιαρθρώνει τους δημόσιους θεσμούς, και εκβαρβαρώνει τη δημόσια και ατομική ηθική συμπεριφορά το βιώνουμε καθημερινά. Το ερώτημα είναι: πότε και πως θα σπάσει το απόστημα; Θα καταρρεύσει το σύστημα εκ των ένδον; Θα υπάρξει ένας Έλληνας Ντι Πιέτρο να ενεργήσει ως καταλύτης για την κατάρρευσή του; Η θα οδηγηθούμε σε κάποια πρωτοφανή πολιτική-εθνική κρίση, απροσδιόριστων επιπτώσεων;

Δημοσιεύθηκε στην Καθημερινή στις 15 Ιουνίου 2008

3 σχόλια:

Greek Rider είπε...

Μέσα σε αυτό το κλίμα αναρωτιέμαι αν το χρηματιστήριο (που είναι καθρέπτης πολλών πραγμάτων) πέφτει λόγω πολιτικής αστάθειας και επικείμενης ακυβερνησίας ή λόγω του ότι θα μειωθούν οι τζίροι πολλών ιδιωτικών εταιρειών τώρα που σφίγγουν τα πράγματα με τις μίζες;

Ρητορικό το ερώτημα. Προφανώς το πρώτο συμβαίνει αφού το δεύτερο δεν βλέπω να αλλάζει στο ορατό μέλλον...

Οι οικονομικές εξελίξεις το διάστημα αυτό (και παγκοσμίως) είναι εκπληκτικές. Το μείγμα των ανισορροπιών, διεθνώς, είναι πολύ παράξενο.

Ανώνυμος είπε...

Κάντε το εξής απλό πείραμα: Αντικαταστήστε στο κείμενό σας τη λέξη "πολιτικός" με τη λέξη "καθηγητής πανεπιστημίου". Αν υποθέσουμε ότι το άρθρο σας είναι σωστό για το μεγαλύτερο ποσοστό των "καθηγητών πανεπιστημίου" και με τη βεβαιότητα ότι δεν είστε διεφθαρμένος -το αντίθετο μάλιστα- πόσο εύκολα θα δηλώνατε σε μια παρέα την επαγγελματική σας ιδιότητα;
Θελώ να πω, το ότι εξισώνουμε στο υποσυνείδητο των πολιτών ότι πολιτικός=απατεώνας είναι καλό ή κακό για τη δημοκρατία μας; (νομίζω ότι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι βουλευτές μας έχουν εκλεγεί από ελεύθερους πολίτες).
Αυτά που λέτε είναι σωστά. Όμως πιστεύετε ότι δεν υπάρχουν πολιτικοί που πραγματικά προσπαθούν τίμια να κάνουν το καθήκον τους; Τι κουράγιο μπορούν να έχουν αυτοί οι άνθρωποι να συνεχίσουν όταν φοβούνται να δηλώσουν ποίοι είναι;
Επίσης νομίζω ότι στην Ελλάδα θάβουμε μόνοι μας το λάκο μας. Για παράδειγμα η χρηματοδότηση πολιτικών κομμάτων από ιδιωτικές εταιρείες είναι συνήθης πρακτική στις ΗΠΑ (και απόλυτα νόμιμη- όπως και στην Ελλάδα). Γιατί στις έρευνες διεθνών οργανισμών η Ελλάδα εμφανίζεται πολύ πιο διεφθαρμένη από τις ΗΠΑ;
Μήπως γιατί οι οργανισμοί αυτοί αυτό που κάνουν είναι ουσιατικά να παίρνουν την άποψη της κοινής γνώμης της κάθε χώρας;
Όσο για το κ. Χριστοφοράκο μου θυμίζει μια προσωπική εμπειρία που κάποτε διηγούνταν (σε στενό κύκλο) ανώτερος δικαστικός: Μετά το τέλος μιας δίκης τον πλησίασαν οι συγγενείς του καταδικασθέντος και του είπαν: Δε ντρέπεσαι βρε! και πήρες τόσα λεφτά! ¨Εκπληκτος ο άνθρωπος ζήτησε εξηγήσεις. Αποδείχθηκε εκ των υστέρων ότι ο συνήγορος υπεράσπισης (προφανώς βέβαιος για την αθωωτική απόφαση) ενημέρωσε το κατηγορούμενο ότι η υπόθεση ήταν πολύ δύσκολη και θα έπρεπε να "λαδώσουν" για να κερδίσουν. Για κακή του τύχη όμως, τα πράγματα δεν ήρθαν όπως τα υπολόγιζε.
Διαφορετικά, οι συγγενείς του κατηγορουμένου θα αποκτούσαν (και αυτοί) προσωπική άποψη για τη "διεφθαρμένη δικαιοσύνη".....

Χάρης

vaggelis είπε...

Εγκύκλιος του Υπουργείου για την πάταξη του φαινομένου της παράνομης διακίνησης αδέσποτων ζώων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 24/6/2008

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Κωνσταντίνος Κιλτίδης με αφορμή τεκμηριωμένες καταγγελίες και στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης Κτηνιατρικής και της Διεύθυνσης Υγείας των Ζώων του Υπουργείου για παράνομη διακίνηση αδέσποτων ζώων σε μεγάλη κλίμακα από πολλά αεροδρόμια, λιμάνια και χερσαίες εξόδους της χώρας απέστειλε εγγράφως ειδικές οδηγίες στις αρμόδιες Κτηνιατρικές Αρχές της χώρας στις οποίες εφιστά την αυξημένη προσοχή όλων των φορέων σε τέτοιου είδους φαινόμενα και τις καλεί να εφαρμόζουν πιστά την κείμενη κτηνιατρική νομοθεσία.

Το σχετικό έγγραφο κοινοποιείται και στα ΣΥΚΕ της χώρας, στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών – Διεύθυνση Τελωνειακών Διαδικασιών, στο Υπουργείο Εσωτερικών, στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας – Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας, στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας - Διεύθυνση Αερολιμένων, στη Διεύθυνση Αστυνομικών Συνοριακών Ελέγχων, στην ΚΕΔΚΕ και στον Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο.

Σας επισυνάπτεται το έγγραφο του κ. Υφυπουργού προς τις Αρμόδιες Αρχές.

***

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ KAI TΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
ΤΜΗΜΑ:Υγειονομικού Κτηνιατρικού Ελέγχου
ΔΙΕΥΘ: Αχαρνών 2, 101 76
ΠΛΗΡΟΦ: Μ. Φωτεινόπουλος
ΤΗΛΕΦ: 0030.210.212 5713
ΦΑΞ: 0030.210.8252 673
ΗΛΕΚΤΡ.ΔI: ka6u047@minagric.gr

Αθήνα 24.06.07
Αρ. Πρωτ: 258864

ΠΡΟΣ:
Tους αποδέκτες του πίνακα διανομής

ΘΕΜΑ: Παράνομη διακίνηση αδέσποτων ζώων

Με βάση πληροφορίες και στοιχεία που διαθέτει η Υπηρεσία μας, γίνεται αντιληπτό ότι πραγματοποιούνται συντονισμένες προσπάθειες για την παράνομη αποστολή αδέσποτων ζώων προς άλλες χώρες της Κοινότητας, σε μεγάλη κλίμακα και από πολλά αεροδρόμια, λιμάνια και χερσαίες εξόδους της χώρας.

Συνήθως, τα άτομα αυτά παρουσιάζονται σαν «φιλόζωοι» που αποστέλλουν τα ζώα «προς υιοθεσία για μια καλύτερη τύχη».

Η χώρα μας έχει λάβει από καιρό πολλά πρωτοποριακά μέτρα προστασίας των αδέσποτων ζώων και σε συνδυασμό με την κοινοτική νομοθεσία, φροντίζει για την καλύτερη δυνατή διαβίωση τους.

Εφιστούμε την προσοχή προς όλους τους φορείς, να μη δίνουν πίστη σε οποιεσδήποτε επικλήσεις φιλοζωικών αισθημάτων, ή απειλές για μηνύσεις λόγω «πρόκλησης κωλυμάτων» και να εφαρμόζουν πιστά την κείμενη νομοθεσία:

Να έχετε υπόψη σας ότι ορισμένα από τα ζώα αυτά μπορεί να έχουν ενδεχομένως υπεξαιρεθεί από τους ιδιοκτήτες τους.

Για τη βοήθεια των ελεγκτικών οργάνων που δεν είναι πολύ εξοικειωμένα με την κτηνιατρική νομοθεσία, σας παραθέτουμε εν ολίγοις τα κύρια σημεία των σχετικών διατάξεων:

- Κάθε Έλληνας πολίτης μπορεί να διατηρεί μέχρι 2 οικόσιτα ζώα συντροφιάς (σκύλους ή γάτες) (Νόμος 3170/2003 άρθρο 6).

- Κάθε ιδιόκτητο ζώο συντροφιάς πρέπει να φέρει ηλεκτρονική ταυτότητα αναγνώρισης, με την οποία ταυτίζεται με το ευρωπαϊκό διαβατήριό του που φέρει κωδικό ISO της Ελλάδας, εφόσον έχει εκδοθεί από Έλληνα κτηνίατρο. Το όνομα του ιδιοκτήτη αναγράφεται στο διαβατήριο. Οι δημόσιοι και ιδιώτες κτηνίατροι κάθε νομού, διαθέτουν τις συσκευές ανάγνωσης των ηλεκτρονικών αριθμών αναγνώρισης που αναφέρονται στο κάθε διαβατήριο, ώστε να ταυτίζεται το ζώο με το διαβατήριο.

- Ένας ταξιδιώτης μπορεί να ταξιδεύσει με τα δικά του 2 (το πολύ) ζώα συντροφιάς.

- Ιδιοκτήτης των ζώων δεν μπορεί να είναι φιλοζωικό σωματείο ή άλλο νομικό πρόσωπο παρά μόνο φυσικό πρόσωπο (Ν. 3170 άρθρο 7).

- Το ταξίδι αυτό δεν μπορεί να έχει σαν στόχο την αλλαγή ιδιοκτησίας των ζώων, είτε για δωρεά, είτε για πώληση (καν 998/2003/ΕΚ, άρθρο 3).

Κατά τον έλεγχο του διαβατηρίου του ταξιδιώτη, εάν αυτός μεταφέρει κατοικίδιο, θα πρέπει να ελέγχεται και το διαβατήριο των ζώων που μεταφέρει και το όνομα του ιδιοκτήτη, που πρέπει να συμπίπτει με του ταξιδεύοντος.

- Ένας συνοδός – αναπληρωτής του ιδιοκτήτου, μπορεί να συνοδεύει ζώα που ανήκουν σε άλλον ιδιοκτήτη εφόσον έχει γραπτή εξουσιοδότηση για τη μεταφορά, που θα συμπίπτει με τα στοιχεία του ιδιοκτήτη από το διαβατήριο του ζώου.

Η εξουσιοδότηση θα πρέπει να είναι επικυρωμένη από Αρμόδια Αρχή για το γνήσιο της υπογραφής.

Εάν Έλληνας ταξιδιώτης ταξιδεύει προς το εξωτερικό θα πρέπει να υπογράφει υπεύθυνη δήλωση ότι θα επιστρέψει με τα ζώα του.

- Ιδιοκτήτες ζώων, οι οποίοι αναχωρούν με το 1 ή 2 ζώα του με την απλή χρήση του διαβατηρίου τους, για ταξίδι με τα ζώα συντροφιάς τους και επιστρέφουν χωρίς τα ζώα με τα οποία ξεκίνησαν, πρέπει να ελέγχονται για την παράνομη παραχώρηση του/των ζώων τους σε άλλον ιδιοκτήτη, εκτός εάν πιστοποιήσουν το θάνατο του ζώου τους.

Ο έλεγχος γίνεται δειγματοληπτικά μετά από 10 ή 20 ημέρες από την αναχώρηση, με βάση τις υπεύθυνες δηλώσεις που συντάχθηκαν κατά την αναχώρηση.

- Τα αδέσποτα ζώα επιτηρούνται από τους Δήμους, οι οποίοι χρηματοδοτούνται από το Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την περισυλλογή τους, τη στείρωσή τους και την επανένταξη στο φυσικό τους περιβάλλον (Ν. 3170/03, Άρθρο 7).

- Η υιοθεσία ενός αδέσποτου ζώου πρέπει να αποδεικνύεται με έγγραφα των Δήμων. ΥΑ 280239/2003.

Οι Δημοτικές ή Κοινοτικές Αρχές πρέπει να συμπληρώσουν με ευθύνη, προσοχή και υπευθυνότητα, έγγραφα παραχώρησης, εφιστάται δε η προσοχή των υπευθύνων ότι οι πράξεις μεταβίβασης σε ιδιώτες θα ελεγχθούν.

- Ένα άτομο (Έλληνας ή αλλοδαπός) μπορεί να υιοθετήσει μέχρι 2 το πολύ ζώα.

- Η υιοθεσία με σκοπό την περαιτέρω υιοθεσία, είναι πράξη που πρέπει να διερευνάται επισταμένως.

Κατά την όποια μετακίνηση τα ζώα πρέπει να συνοδεύονται από το διαβατήριο που προβλέπεται από το άρθρο 5 του κανονισμού (ΕΚ 998/2003)

Σε διαφορετική περίπτωση η εν λόγω μετακίνηση χαρακτηρίζεται εμπορική μετακίνηση και θα πρέπει να τηρείται το άρθρο 10 του ΠΔ 184/1996 (ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ)

Εμπορικές αποστολές

- Έστω και 1 ζώο, εάν ταξιδεύει ασυνόδευτο, (cargo) αποτελεί εμπορική αποστολή και πρέπει να συνοδεύεται από το διαβατήριο και υγειονομικό πιστοποιητικό, εκδοθέν από την αρμόδια νομαρχιακή κτηνιατρική αρχή του νομού αποστολής του ζώου και μήνυμα TRACES (οδ 92/65/ΕΟΚ ΠΔ 184/96 Α 137).

- Αποστολές ζώων που συνοδεύονται από ιδιοκτήτη ή συνοδό, των οποίων ο αριθμός ξεπερνά τα 5, μπορούν να ταξιδεύσουν μόνο σαν εμπορικές αποστολές, οπότε απαιτείται υγειονομικό πιστοποιητικό από την ελληνική κτηνιατρική αρχή του τόπου αποστολής και έμπορο παραλήπτη.

Εάν οι παραλήπτες εμπορικών αποστολών είναι περισσότεροι από έναν, τότε απαιτείται ένα πιστοποιητικό για κάθε ένα ξεχωριστό παραλήπτη.

Σε περίπτωση που για τα ανωτέρω δημιουργούνται αμφιβολίες, ή εάν ο ελεγκτής υπάλληλος διαπιστώσει δυσκολία στη λήψη απόφασης, παρακαλείται να έρχεται σε επαφή με τις κτηνιατρικές αρχές του νομού, ή των συνοριακών σταθμών, σύμφωνα με το συνημμένο κατάλογο.

Εάν η συμβουλή κτηνιάτρου δεν είναι δυνατή εκείνη τη στιγμή, τα ζώα θα πρέπει να κρατούνται μέχρι να διευκρινιστεί η ιδιοκτησία ή η προέλευση των ζώων αυτών και να γίνει δυνατή η παροχή υπεύθυνης γνώμης από κρατικό κτηνίατρο. Τα στοιχεία του φερόμενου ως ιδιοκτήτη πρέπει να φυλάσσονται στη διάθεση των αρχών μέχρι την τελική απόφαση.

Οι παραβάτες της ανωτέρω νομοθεσίας, πρέπει να διώκονται με τους όρους του Ν. 2538/97Α΄ 242, άρθρο 13.

Ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Κωνσταντίνος Κιλτίδης

ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ

- Διευθύνσεις Κτηνιατρικής της Ν.Α της χώρας.
- ΣΥΚΕ της χώρας.
- Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας Διευθ. Αερολιμένων 16610 Γλυφάδα ΤΘ 70360.
- Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας Διευθ. Λιμενικής Αστυνομίας Γρ. Λαμπράκη 150 18536 Πειραιάς.
- Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, 19 Διεύθυνση Τελωνειακών Διαδικασιών Καραγεώργη Σερβίας 10.
- Υπουργείο Εσωτερικών, Σταδίου 27 10183.
- Διεύθυνση Αστυνομικών Συνοριακών Ελέγχων.
- ΚΕΔΚΕ
- Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος, Χαλκοκονδύλη 15, Αθήνα